Reklamy w internecie to zagadnienie budzące wiele emocji. Z jednej strony stanowią przyczynę frustracji wielu internautów zmagających się na przykład z wyskakującymi okienkami, z drugiej mogą być postrzegane jako bardzo skuteczne narzędzie promocyjne, które umożliwia zdecydowanie tańsze i bardziej efektywne docieranie do klienta, aniżeli w przypadku klasycznych form reklamowych.
Autorzy: Format: A5, stron: 256 Ocena: 5/6 |
Tym nośnym tematem zajęła się w swej książce Agnieszka Leśniewska. Autorka ukończyła filmoznawstwo, studia doktoranckie na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ, a w planach ma także dysertację doktorską z zakresu mediów elektronicznych.
Jeśli połączymy to z faktem, że zawodowo jest odpowiedzialna za serwisy interaktywne w portalu Onet.pl, a dodatkowo w kręgu jej zainteresowań znajdują się przeobrażenia współczesnych mediów wizualnych i elektronicznych oraz reklama, otrzymamy obraz postaci, która zagadnienia związane z reklamą internetową postrzega z dość szerokiej perspektywy.
Zakładając, że po publikację mogą sięgać osoby nie znające zbyt dobrze światowej sieci, autorka na wstępie wyjaśniła czym jest internet, kto nim zarządza i podjęła próbę określenia jego zasięgu.
Potężnym atutem prezentowanej pozycji jest jej ścisłe powiązanie z rodzimym rynkiem. Znajdziemy w niej m.in. odpowiedz na pytanie kim są polscy internauci, sformułowana w oparciu o badania uwzględniające takie kryteria jak liczebność, wiek i wykształcenie grupy osób korzystających z internetu.
Kontynuując lekturę poznamy formy reklamy internetowej. Dowiemy się m.in. czym jest baner, jak wygląda skyscraper oraz jak rozpoznać reklamę typu brandmark. Przedstawione zostały także techniki umożliwiające badanie skuteczności nowych form reklamy.
Dużo miejsca poświęcono relacjom miedzy tradycyjnymi mediami reklamowymi a internetem. Przybliżono je w oparciu o przykłady kampanii reklamowych prowadzonych w Polsce. Możemy się przekonać jak formy reklamowe zamieszczane w różnych mediach były wykorzystywane przez takie firmy jak Americanos, mBank, Nokia i Coca-Cola.
\”Reklama internetowa\” to wartościowa propozycja dla osób, które rozważają wykorzystanie potencjału internetu do promowania firm i produktów. Pozwoli poznać podstawowe techniki reklamowe stosowane w globalnej sieci, z uwzględnieniem lokalnych realiów, a także wyciągnąć wnioski z poczynań znanych firm, które skutecznie zaistniały w sieci.