Interactive Advertising Bureau Polska opublikowało raport strategiczny podsumowujący wydarzenia w branży internetowej w 2007 roku. Wyniki zaprezentowano 27 maja na spotkaniu prasowym.
W najnowszym raporcie znalazły się wyniki pionierskiego badania IAB AdEx 2007 przeprowadzonego wspólnie przez IAB Polska oraz PricewaterhouseCoopers Polska Sp. z o.o. dotyczącego wydatków na reklamę internetową w 2007 roku.
Wartość rynku reklamy internetowej wyniósł 743 mln zł i tym samym uzyskał 8,7% udziału w rynku reklamowym. Internet pokonał w tej kategorii radio. W raporcie znalazły się również rozdziały poświęcone takim zagadnieniom jak dostęp do internetu, reklama online czy konsumenci online. Nowością są rozdziały dotyczące PR online i badań internetowych.
– \”To już 5 edycja raportu, których w opinii wielu ekspertów z branży nowych mediów stał się standardem rynkowym. Dla wielu marketerów to podstawowe źródło informacji o internecie. Jesteśmy dumni, że w tym wydaniu publikujemy rewelacyjne dane dotyczące wydatków na reklamę internetową z badania IAB AdEx przeprowadzonego we współpracy z PricewaterhouseCoopers Polska. Wreszcie potwierdziły się opinie ekspertów mówiące o tym, że w 2007 roku internet zdobędzie większy udział w rynku reklamy niż radio. Jesteśmy pełni optymizmu co do dalszego rozwoju Internetu w naszym kraju\” – mówi Jarosław Sobolewski – dyrektor generalny IAB Polska
Raport roczny IAB Polska \”Internet 2006. Polska, Europa, Świat\” dostępny jest w sprzedaży z najnowszym wydaniem tygodnika Media&Marketing Polska.