Co szósty polski użytkownik sieci odwiedził w listopadzie 2007 roku internetowe serwisy randkowe pokazują najnowsze wyniki badania Megapanel PBI/Gemius. Jednak popularność tych stron na przestrzeni kilkunastu miesięcy poważnie spadła.
Badania przeprowadzone przez Megapanel PBI/Gemius (listopad 2006 – listopad 2007) pokazały, że internetowe serwisy randkowe zanotowały dość poważny spadek popularności na przestrzeni ostatnich trzynastu miesięcy. W listopadzie 2006 co czwarty internauta odwiedził tego typu witrynę (25,67 proc.), podczas gdy rok później – zaledwie co szósty (16,63 proc.).
Warto też zwrócić uwagę, że internauci odwiedzający serwisy randkowe w listopadzie 2007 roku spędzili na nich dwa razy więcej czasu niż przed rokiem.
Amatorami internetowych serwisów randkowych są przede wszystkim osoby młode. Internauci w wieku od 15 do 24 lat stanowią ponad 41 proc. wszystkich użytkowników tego typu witryn. Według listopadowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, częstszymi bywalcami stron poświęconych randkom online są mężczyźni. Na szukaniu nowych znajomości za pośrednictwem sieci spędzają oni także średnio prawie 20 minut więcej niż kobiety – 2 h 21 min i 48 s. Najwięcej czasu na szukaniu bratniej duszy za pośrednictwem sieci spędzają osoby samotne. W listopadzie 2007 poświęciły temu średnio 5 h 13 min i 6 s.
Wśród polskich \”e-randkowiczów\” największą popularnością cieszyły się serwisy na portalu Onet.pl. W listopadzie 2007 roku odwiedziło je ponad 830 tysięcy użytkowników. Tym samym Onet.pl pozostawił daleko w tyle takie serwisy, jak be2.com.pl oraz ilove.pl. W pierwszej piątce zestawienia znalazły się również fotoflirt.pl oraz serwisy randkowe portalu Interia.pl.
Źródło: Megapanel PBI/Gemius
Więcej na http://audyt.gemius.pl.