Już od początku lutego rodzice przeglądający ubranka w sklepach Coccodrillo trafią na specjalną zawieszkę z prawdziwymi dziecięcymi majtkami, pod które próbuje sięgnąć internetowa łapka. Kampanię, której celem jest zwrócenie uwagi rodziców na problem bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz na kwestię odpowiedzialności rodziców za ich wychowanie, prowadzi Fundacja Dzieci Niczyje. Zawieszki pojawią się w 150 sklepach na terenie całego kraju. Akcja potrwa do 15 lutego 2011 r.
Rodzice nie mają świadomości, że ich pociechy mogą zetknąć się w sieci z {link_wew 5540}pornografią{/link_wew}, agresją, narkotykami, promowaniem anoreksji lub narazić się na kontakt z pedofilem. Większość rodziców w Polsce jest przekonana, że ich dziecko jest bezpieczne w Internecie. Dlatego właśnie bijemy na alarm – mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje. Nie zamierzamy demonizować Internetu, ale chcemy zmienić świadomość rodziców. Dlatego zdecydowaliśmy się na użycie niestandardowych, zaskakujących środków. W trakcie kampanii pilotażowej przekonaliśmy się, że zawieszki z dziecięcą bielizną zwracają uwagę klientów sklepu i sprawiają, że zaczynają oni myśleć o problemie. Rodzice biorący udział w pilotażu otwarcie mówili, że na widok zestawienia dziecięcych majtek i komputerowego kursora zaczęli po raz pierwszy zastanawiać się, z kim ich dzieci mają kontakt w Internecie – dodaje.
W sklepach Coccodrillo na terenie całej Polski dostępne będą materiały informujące o zasadach bezpieczeństwa w sieci, w tym opracowana przez ekspertów ulotka, zawierającą m.in. podstawowe reguły bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci. Akcja jest prowadzona przez Fundację Dzieci Niczyje, w ramach programu Komisji Europejskiej Safer Internet. Głównym partnerem jest Fundacja Orange. Jej realizacja stała się możliwa dzięki współpracy z siecią sklepów Coccodrillo.
Więcej informacji na temat kampanii na stronie www.cdzieckowsieci.pl/promocja