W marcu i kwietniu w internetowej giełdzie pracy infoPraca.pl pracodawcy opublikowali ponad 16 tysięcy ofert pracy. Najczęściej poszukują pracowników w branżach, takich jak ubezpieczenia, bankowość i finanse, sprzedaż (przedstawiciele handlowi) oraz szeroko pojęte IT (programiści, specjaliści od hardware i baz danych) oraz budownictwo.
Internetowa giełda pracy infoPraca.pl umożliwia proste i wygodne publikowanie ofert pracy – uważają pracodawcy, którzy wzięli udział w ankiecie przeprowadzonej przez infoPraca.pl. Ankietowani przedsiębiorcy, korzystający też z innych portali pracy, cenią sobie w giełdzie pracy infoPraca.pl obszerną, sięgającą miliona osób, bazę CV oraz możliwość darmowego uaktualniania ofert pracy. Dla wielu właścicieli małych firm niezwykle ważna jest także możliwość bezpłatnego publikowania ofert do końca 2009 roku.
“Internetowe giełdy pracy są dla wielu pracodawców najtańszym, najszybszym i najbardziej efektywnym narzędziem rekrutacji pracowników. Cenią je także osoby poszukujące pracy, zaczynające ten proces właśnie od Internetu. Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych i w Europie Zachodniej potwierdziły, że średni czas poszukiwania pracy za pośrednictwem Internetu jest znacznie krótszy niż w przypadku poszukiwania zajęcia w Urzędach Pracy” – mówi Beata Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.
Dla więcej niż 80 proc. ankietowanych pracodawców infoPraca.pl jest preferowanym bądź jednym z dwóch preferowanych portali wykorzystywanych w poszukiwaniu pracowników. Doceniają oni możliwość szybkiego publikowania ofert i łatwe zarządzanie nadsyłanymi aplikacjami oraz automatyczne powiadamianie kandydatów o przyjęciu ich zgłoszenia pocztą elektroniczną. Jednym z powodów wyboru internetowej giełdy pracy infoPraca.pl jest według ankietowanych przedsiębiorców także bardzo duża popularność tego portalu wśród osób poszukujących pracy i współpraca z silnymi partnerami medialnymi.
W ankiecie, przeprowadzonej w marcu i kwietniu 2009 roku przez internetową giełdę pracy infoPraca.pl wzięło udział 242 pracodawców. Wśród nich 17 proc. stanowiły duże przedsiębiorstwa zatrudniające ponad 100 pracowników, 31 proc. stanowiły małe i średnie firmy, zatrudniające od 5 do 20 pracowników, a 18 proc. agencje pośrednictwa pracy.