Trwają przygotowania do pierwszego w Polsce Festiwalu Filmów Wirusowych VirNick 2009. Organizator – krakowska agencja DATA Public Relations – chce w pełni ukazać zjawisko, a także fenomen „Virali” oraz ich mechanizmy oddziaływania na współczesne społeczeństwo.
Film wirusowy zwany \”Viralem\” to klip video, który charakteryzuje się dużą dawką humoru, maksymalnym wykorzystaniem obrazu i dźwięku, często wywołuje skrajne emocje. \”Virale\” zyskują popularność poprzez udostępnianie i rozpowszechnianie ich w Internecie za pomocą poczty e-mail, komunikatorów i serwisów internetowych (najpopularniejszy YouTube). Są coraz częściej wykorzystywane jako skuteczne narzędzie marketingowe.
\”Chcemy, aby festiwal był nie tylko przeglądem najlepszych filmów, ale przede wszystkim by stał się miejscem corocznych spotkań autorów \”Virala\”, którzy tworzą całe społeczności, a są w większości anonimowi\” – mówi Magdalena Zawadzka-Wojtaszek – pomysłodawczyni festiwalu.
Wiadomo, że filmy oceniane będą w dwóch kategoriach: amatorskiej i profesjonalnej, w tej drugiej będą mogły brać udział m.in. agencje reklamowe, interaktywne i PR.