10 listopada do sklepów w Polsce ma trafić Microsoft Kinect – urządzenie stworzone dla konsoli Xbox 360. Czujnik Kinect ma być bezpośrednim konkurentem dla znanej już konsoli Wii i mającego ukazać się we wrześniu na europejskim rynku kotrolera PlayStation Move.
Dodatek do konsoli początkowo miał nosić nazwę projekt Natal. Urządzenie ma kosztować około 600 zł. Rozpoznaje dwie główne postaci gry i do czterech osób poruszających się w tle. Oprogramowanie ma rozpoznawać głos..nie tylko po angielsku.
Nieoficjalna specyfikacja Microsoft Kinect:
Czujnik ruchu:
- soczewki czytające kolor i głębię obrazu,
- zestaw mikrofonów do rozpoznawania głosu,
- silniczek pozwalający wychylać czujnik.
Pole widzenia:
- w pionie: 57 stopni,
- w poziomie: 43 stopnie,
- fizyczny zakres wychylenia: 27 stopni,
- zakres głębi czujnika: 1,2 metry – 3,5 metra.
Przesyłanie danych:
- 320×240 16-bitowa głębia przy 30 klatkach na sekundę,
- 640×480 32-bitowe kolory przy 30 klatkach na sekundę,
- 16-bitowe audio z 16 kHz.
System śledzenia ciała:
- śledzenie do maksymalnie 6 osób, wliczając to dwóch aktywnych graczy,
- śledzenie 20 stawów/kończyn na aktywnego gracza,
- możliwość przenoszenia avatarów aktywnych graczy na ekran telewizora.
System audio:
- chat głosowy poprzez Xbox Live i w trakcie rozgrywki (wymagane złote konto Xbox Live),
- system redukcji echa,
- rozpoznawanie mowy w wielu językach.
Reklama Microsoft Kinect: