Internet, którego początki wiążą się ze środowiskami wojskowymi i akademickimi, stał się w ostatnich latach medium powszechnie wykorzystywanym przez przedsiębiorców.
Autorzy: Tomasz Frontczak Tytuł oryginału: Marketing internetowy w wyszukiwarkach Format: B5, stron 344 Ocena: 6/6 |
Coraz większą popularnością cieszy się handel elektroniczny, na
znaczeniu zyskują również usługi świadczone za pośrednictwem sieci.
Firmy wykorzystują także internet jako sprawne narzędzie marketingowe. Stale rosnąca ilość witryn sprawia, że przygotowanie serwisu poprawnego pod względem merytorycznym i funkcjonalnym nie stanowi gwarancji odniesienia sukcesu. Jednym z kluczowych zagadnień staje się bowiem kwestia skutecznej promocji prowadzonej m.in. z wykorzystaniem wyszukiwarek.
O tym jak poradzić sobie z tym wyzwaniem możemy dowiedzieć się sięgając po książkę \”Marketing internetowy w wyszukiwarkach\”.
Autor przedstawia na wstępie formy reklamy dostępne w wyszukiwarkach. Z myślą o użytkownikach zainteresowanych szybkim zamieszczeniem reklamy w internecie przybliża funkcjonowanie systemu Google Ad- Words.
Podkreśla znaczenie planowania działań marketingowych oraz umiejętnego doboru słów kluczowych. W kolejnych rozdziałach omawia zalety i wady płatnych form reklamowych oraz modele opłat za reklamę. Sporo uwagi poświęca zaawansowanym technikom korzystania z Google AdWords oraz dzieli się spostrzeżeniami na temat systemów płatnej reklamy dostępnych w polskich portalach. Godne odnotowania są też materiały traktujące o sztuce pozycjonowania stron. Ostatnia część książki przybliża natomiast zagadnienia związane z oceną efektywności podejmowanych działań.
Prezentowana publikacja dostarcza czytelnikom cenną wiedzę na temat promowania serwisów internetowych w oparciu o wyszukiwarki. Ułatwia planowanie działań marketingowych, wspomaga użytkowników w procesie oceny skuteczności kampanii reklamowych, a ponadto pozwala zapoznać się z technikami dostosowywania witryn do wymagań mechanizmów indeksujących.
Zgromadzone w książce informacje znajdują zastosowanie zarówno w odniesieniu do osób zainteresowanych samodzielnym promowaniem stron WWW, jak i w przypadku użytkowników korzystających z usług zewnętrznych firm. Pozwalają bowiem zrozumieć istotę zagadnienia oraz dostrzec korzyści płynące z efektywnego wykorzystania internetu w roli narzędzia marketingowego. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, iż
publikacja jako dzieło rodzimego autora jest bardzo dobrze dostosowana do realiów polskiego rynku.