Firma LG Electronics poinformowała o planach zdobycia pozycji globalnego lidera rynku telewizorów. Strategia firmy opiera się na całkowitej zmianie sposobu odbioru treści przez widzów. Już niebawem tradycyjne oglądanie telewizji zmieni się na zupełnie nowe – interaktywne „korzystanie z telewizora”.
W 2010 r. LG planuje sprzedać łącznie 25 milionów telewizorów, w tym aż 7 milionów telewizorów LED LCD, przy przewidywanym popycie na poziomie ponad 171 milionów sztuk (przewidywany 22% wzrost rynku względem 2009).
Firma planuje również zwiększyć swój udział w rynku globalnym do 15%, w porównaniu z 11% udziałem w zeszłym roku. W 2011 roku LG zamierza osiągnąć pozycję lidera globalnego rynku telewizorów LCD.
„LG Electronics Polska jako część globalnych struktur firmy ma duży udział w efektywnym wprowadzaniu najnowszych rozwiązań technologicznych na rynki europejskie” – powiedział Ireneusz Smaga, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu w LG Electronics Polska. ”Część sukcesu tkwi w możliwie najszybszym dostarczaniu innowacyjnej technologii do sklepów,
a finalnie do klientów końcowych. Biorąc pod uwagę prognozy rynkowe, jeszcze w tym roku LG stanie się głównym producentem elektroniki konsumenckiej, który szybko reaguje na dynamicznie rosnące potrzeby konsumentów dotyczące m.in TV w technologii LED. Głęboko wierzę, że w 2010 roku staniemy się liderem tego segmentu.” – dodał Smaga.
Śledząc na bieżąco potrzeby Klientów, LG wprowadzi w 2010r. na rynek innowacyjną linię telewizorów FULL LED – LG INFINIA, stanowiącą kolejny krok w rozwoju technologii firmy.
LG INFINIA charakteryzuje się zastosowaniem najnowszej technologii obrazu Full LED, 3D, połączeń bezprzewodowych oraz dostępem do treści online. Jest to obecnie pierwsza na rynku linia posiadająca najcieńszy na świecie panel LCD o głębokości zaledwie 2,6 mm oraz niespotykaną dotychczas stylistykę BORDERLESS™, w której ramka otaczająca ekran jest praktycznie niewidoczna.
Już w pierwszych kwartałach 2010 roku firma wprowadzi do sprzedaży telewizory w technologii 3D o przekątnej od 42 do 72 cali.
Telewizja w trzech wymiarach to nie tylko zaawansowana technologia wyświetlania obrazu, ale także praca nad dostępnością treści. LG wspiera rozwój telewizji 3D poprzez współpracę
z nadawcami, którzy odgrywają kluczową rolę w rozwoju tego segmentu rynku, m.in. w Europie oraz Stanach Zjednoczonych. Pierwsze telewizory 3D LG wprowadziło na rynek koreański już w sierpniu 2009 roku.
Planowana globalna sprzedaż 400 000 telewizorów w roku 2010 i kolejnych 3,4 mln sztuk w roku 2011 ma zapewnić firmie pozycję lidera producentów zestawów kin domowych w 3D.
Telewizory z nowej serii wyposażone są także w wyjątkowo wąską ramkę otaczającą ekran, która podkreśli odpowiedni efekt obrazu trójwymiarowego. LG prowadzi również zaawansowane prace nad „aktywnymi” telewizorami 3D, które wymagają zastosowania jedynie okularów
z aktywną migawką do oglądania treści w trzech wymiarach oraz modeli „pasywnych”, wyposażonych w filtr ekranowy.
Na rynek polski już od kwietnia br. LG wprowadzi do sklepów telewizory LCD z technologią 3D
w przystępnej cenie. Tym samym stanie się pierwszą marką w Polsce, która tak szybko zaoferuje tę technologię polskim konsumentom. Kolejne modele będą pojawiały się sukcesywnie na rynku, wraz z poszerzaniem portfolio firmy.