Serwisy prezentujące aktualną i fachową wiedzę o dostępnych rozwiązaniach informatycznych cieszą się dużym zainteresowaniem wśród polskich internautów. Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w marcu 2008 strony z kategorii \”Komputery i informatyka odwiedziło łącznie prawie 77 proc. (11,1 mln) polskich użytkowników sieci.
Ponad 60 proc. polskich internautów zagościło na firmowych stronach prezentujących informacje o sprzęcie komputerowym i oprogramowaniu. Okazało się, że płeć internautów nie ma istotnego wpływu na zainteresowanie dziedzinami związanymi z komputerami i internetem. W marcu 2008 na 269 analizowanych firmowych stronach z kategorii \”Komputery i informatyka\” nie przeważała żadna z płci – kobiety stanowiły 49,62 proc. użytkowników badanych witryn.
Co trzeci polski internauta odwiedził firmową witrynę Microsoftu, co piąty zagościł na Mozilla.org, a co jedenasty na Adobe.com. Prawdopodobnie wysoka pozycja tych stron wynika z pobierania aktualizacji, sterowników czy plików multimedialnych. Co ciekawe, w zestawieniu znalazła się witryna Smileycentral.com oferująca bezpłatne emotikony, kartki okolicznościowe oraz wygaszacze ekranu.
W rankingu najpopularniejszych firmowych witryn z kategorii „Komputery i informatyka” pod względem średniego miesięcznego czasu na użytkownika prym wiedzie Action.pl. W marcu 2008 statystyczny internauta spędził na tej stronie aż 4 godziny 11 minut i 25 sekund. Drugie miejsce zajął Sote.pl (średni czas na użytkownika to 3 godziny 57 minut i 12 sekund), zaś trzecie Bearshare.com (średni czas na użytkownika – 3 godziny 42 minuty i 30 sekund).
Z kolei 362 witryny z kategorii \”Komputery i informatyka\” znajdujące się w węźle „Pozostałe witryny” w marcu 2008 odwiedziło prawie 58 proc. polskich internautów. Wśród nich nieznacznie przeważali mężczyźni (52,82 proc.). Co ciekawe, na śledzenie nowości z polskiej i zagranicznej sceny www poświęcili średnio dwa razy więcej czasu niż internautki – 1 godzinę 24 minuty i 31 sekund.
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, marzec 2008