Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na Politykę prywatności.
Akceptuję
Magazyn T3Magazyn T3Magazyn T3
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Czytasz: Klinika stron WWW – Ghost 2 Ghosts
Podziel się
Powiadomienie Pokaż więcej
Aa
Magazyn T3Magazyn T3
Aa
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Szukaj
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Zaobserwuj
  • Advertise
© 2007-2023
Magazyn T3 > Wszystkie > Internet Maker > Klinika stron WWW – Ghost 2 Ghosts
Internet Maker

Klinika stron WWW – Ghost 2 Ghosts

Tomasz Galanciak
Tomasz Galanciak Opublikowany 06/10/2008
Podziel się
10 minut(y) czytania

Serwis zespołu badaczy zjawisk paranormalnych Ghost 2 Ghost wymaga odnowienia. Do kogo zadzwonić? Do Charlesa Bae, dyrektora kreatywnego nowojorskiej agencji projektowej Rokkan.

Serwis: http://www.ghost2ghosts.co.uk

Właściciel: Neal Bardell

Opis: Neal Bardell chciał zmienić wygląd serwisu, dzięki czemu wzrosłaby sprzedaż i zwiększyła się świadomość istnienia jego zespołu polującego na duchy, i badań, które prowadzi

Zjawiska paranormalne fascynowały mnie od dawna i wydawało się, że to będzie wspaniałe, przyjemne doświadczenie związane z projektowaniem… w sumie okazało się, że koncepcja duchów jest fajna. Ghost 2 Ghost to serwis prezentujący informacje na temat polowania na duchy Neala Bardella i jego zespołu. Znajdziemy tu różne materiały i podręczniki, kupimy sprzęt, a na forum zostaniemy zachęcani do przyłączenia się.

- Reklama -

Po zbadaniu tego twórczego lądu zjawisk paranormalnych, szybko zorientowałem się, że to rynek skażony motywami z Halloween i projektami rodem z Geocities lat 90. G2G nie było wyjątkiem i potrzebowało pomocy.

Tożsamość i projekt

Zaskoczyła mnie słabość projektów większości serwisów poświęconych duchom. Ghost 2 Ghost to obecnie jeden z najlepszych projektów tego nurtu, i już samym tym wygrywa z konkurencją. Nawet serwis stojącej na dobrym poziomie produkcji telewizyjnej, Ghost Hunters nie uniknął powielenia halloweenowej kliszy.

Przerażająca grafika i komiksowe czcionki to w tym przypadku oczywisty wybór. Główny problem z zastosowanymi rozwiązaniami jest taki, że nie wzbudzają szacunku. Zamieniają polowanie na duchy w satyrę samych siebie. Oczywiście, w jakiś sposób jest to uzasadnione i trafia do ludzi, ale w ostatecznym rozrachunku jesteśmy skazani na zniknięcie w tłumie. Pamiętajmy też o tym, że polowanie na duchy nie kończy się na Halloweenie. Nie można więc w ten sposób szufladkować tematyki. Jestem pewien, że Neal i jego zespół to poważni i wyspecjalizowani badacze, tak więc podejście do tożsamości i projektu musi być takie samo, jak do pracy, którą wykonują.

- Reklama -
  • Logo
    Właściwie zaprojektowany napis przemówi dobitniej, niż słabo zaprojektowane logo. Eksperymentowanie możemy zacząć od Helvetiki. Być może w ten sposób nie będziemy musieli płacić agencji kreatywnej za utworzenie loga.
  • Layout
    Dominuje kolor zielony – czy on aby nie przypomina nadto konkurencji?
  • Treść

    Na stronie domowej obecnego serwisu znalazło się zbyt wiele treści. Biznesmenom często wydaje się, że zamieszczenie wszystkiego na stronie domowej sprawi, że zostanie ona zauważona; w rzeczywistości otrzymujemy jedynie bałagan, który sprawia kłopoty użytkownikom.

Pierwszym krokiem była zmiana wizerunku organizacji, do czego posłużył prosty i profesjonalnie wykonany napis, nie tylko nieobciążony grafiką, ale też nie straszący swoim wyglądem. Takie podejście stosowano wielokrotnie w tej rubryce, głównie dlatego, że jest skuteczne. Logo utworzono za pomocą akronimu Ghost 2 Ghost (G2G). Odrobina przezroczystości dodana do drugiego, odwróconego G miała za zadanie wywołanie skojarzeń związanych z duchami. Cyfrę 2 pozostawiono zupełnie nieprzezroczystą, by zaakcentować, że jest ona głównym czynnikiem, odróżniającym od innych organizacji o podobnych nazwach, jak chociażby Ghost to Ghost. Odwrócone G to był wybór związany z czystą formą: dzięki symetrii napis bardziej przypomina znak, niż jedynie zbiór liter.

Choć G2G jest też nazwą firmy telekomunikacyjnej, jednak nie sądzę, by wynikły z tego problemy natury prawnej – obszar działalności jest zupełnie inny. Mamy jednak problem z pozycjonowaniem, zwłaszcza że URL jest bardzo zbliżony do adresu serwisu, który także podejmuje tematykę polowania na duchy. Trzeba dysponować wieloma adresami przekierowującymi do serwisu, by szybko rozwiązać ten problem. Owe adresy to mogą być proste, popularne zwroty, które ludzie często wpisują w pole wyszukiwania, jak chociażby \”www.huntingforghosts.com\”.

Inspiracją przy tworzeniu tego projektu był film i gry. Który punkt odniesienia może być lepszy, jak nie branżowy mistrz wszystkiego, co przeraża? Nawiązujące do Blair Witch Project motywy filmów i ujęć z kamer ochrony nadają ton całemu wyglądowi interfejsu użytkownika. Celowo nie zastosowałem w nim żadnych gradientów i pozostawiłem przyciski oraz dwuwymiarowe moduły, by nie gryzły się z motywem strony.

Na stronie domowej obecnego serwisu znalazło się zbyt wiele treści. Biznesmenom często wydaje się, że zamieszczenie wszystkiego na stronie domowej sprawi, że zostanie ona zauważona; w rzeczywistości otrzymujemy jedynie bałagan, który sprawia kłopoty użytkownikom. Najważniejszym elementem nowego projektu są badania prowadzone przez łowców duchów. Takie podejście określa szkielet hierarchii treści, gdzie produkty i ostatnie wpisy na forum są związane z prezentowanym polowaniem na duchy.

Doświadczenie użytkownika

Mnóstwo firm na swoich stronach domowych informuje o prowadzonej przez siebie działalności, jednak nie zawsze jest to najlepsze podejście. Strona domowa G2G pokazuje główną ofertę za pośrednictwem interakcji z użytkownikami. Gdy tylko wylądujemy w serwisie G2G, natychmiast dowiadujemy się, co robią faceci, którzy go stworzyli.

  • Zachowajmy prostotę

    Króluje czcionka. Jeśli mamy trudności z utworzeniem loga, poeksperymentujmy z utworzeniem prostego napisu symbolizującego naszą markę. Wystarczy utworzyć logotyp korzystający z Helvetiki, być może z niewielkimi modyfikacjami. Logotyp Ghost 2 Ghost dla nowo zaprojektowanego serwisu utworzono za pomocą Century Gothic, z odwróconym drugim \”G\”, by zwiększyć wrażenie, że mamy do czynienia ze znakiem.
  • Uczestnictwo

    Jeśli mamy zamiar skorzystać z forum i aktualizacji newslettera, musimy przyłączyć się do G2G. To niezbędny warunek, o ile chcemy otrzymać dane użytkownika. W ten sposób możemy też rozpocząć pozyskiwanie różnych danych statystycznych mówiących o korzystaniu ze strony (oprócz samych kliknięć). Cel istnienia funkcji wyszukiwania jest dwojaki. Po pierwsze umożliwia użytkownikom wyszukanie informacji na temat polowania na duchy. Po drugie jest metodą dyskretnego zareklamowania wyszukiwarki.
  • Zanurzenie

    Eksperymentalne serwisy nie są przeznaczone jedynie dla gier i filmów. Filmy umożliwiają użytkownikom doświadczenie polowania na duchy z pierwszej ręki, co ma ich zachęcić do zagłębienia się w serwis G2G. Jednak nie mówmy hop, zanim nie przeskoczymy – naszych wrażliwych odbiorców szybko trzeba przekonać, że badania zespołu Ghost 2 Ghost są prawdziwe. Większość filmów z nocnych polowań na duchy jest w kolorze zielonym, jednak to zabarwienie zostało zmienione na zimny niebieski. Celem jest wyróżnienie serwisu na tle konkurencji.

  • Miernik

    Trójpolowy miernik to nieduże urządzenie służące do pomiarów zakłóceń o charakterze magnetycznym, elektrycznym i radiowym, które jest powszechnie stosowane do śledzenia zjawisk paranormalnych. Na wideo zamieszczonym w serwisie widać, jak pracuje to urządzenie w czasie rzeczywistym. Możemy zsynchronizować wideo i dodać trochę AS3 do odtwarzacza wideo, by uzyskać prawidłowe odczyty miernika. Użytkownicy mogą włączyć i wyłączyć miernik, jeśli okaże się irytujący lub będzie spowalniać jakość odtwarzania wideo. Miernik pełni rolę edukacyjną, ucząc o trzech rodzajach pól, jest też dyskretną zachętą do kupna sprzętu znajdującego się w ofercie Ghost 2 Ghost.

  • Widżety

    Interaktywne widżety mają bardziej związek z zamieszczonymi filmami, niż treściami promocyjnymi na stronie domowej. Dzięki temu otrzymujemy powiązaną treść, pomagającą w tworzeniu spójnego doświadczenia. Po rozwinięciu widżetu z raportami ukazuje się więcej zachęcających informacji na temat polowania na duchy, włączając w to odnośniki do pełnych raportów. Przy wpisach na forum pokazywane są ostatnie komentarze. W rozwiniętej postaci widać też wyposażenie obejmujące urządzenia, których użyto do wykrywania duchów oraz zachętę do ich kupna. Rozwijanie i zwijanie tej funkcjonalności daje użytkownikowi pełnię kontroli.

Na stronie domowej polowanie na duchy przedstawiono za pomocą filmów i fotografii. To najlepsza metoda, by ludzie natychmiast zanurzyli się w temacie i by ich serca szybciej zabiły. Niezbędne statystyki, takie jak miejsce, w którym polowano na duchy, dane przywódcy zespołu łowców, data i czas są na bieżąco pokazywane, toteż użytkownicy zdają sobie sprawę, że oglądają autentyczne polowanie na duchy, które zostało zarejestrowane. Także najnowsze wpisy na forum, jak też sprzęt użyty w trakcie polowania są łatwo dostępne.

Osobiście bardziej interesują mnie filmy niż opisy, i wydaje mi się, że nie ma lepszego sposobu pokazania pracy, jaką wykonują ci faceci, niż projekcja ich najnowszego filmu. Informacja o tym, czym zajmuje się Neal i jego zespół została przygotowana w sposób profesjonalny i jest prawdziwa. Możemy przeczytać całe raporty z ich akcji, kupić sprzęt, którego używali, jak też wymienić się uwagami na temat tego, co zobaczyliśmy z innymi osobami. To wszystko być może obudzi tkwiącą w nas żyłkę odkrywcy i sami zostaniemy łowcami duchów.

Serwis to hybryda – połączenie flasha na stronie głównej ze szkieletem HTML. Główna nawigacja i stopki stron zbudowano w HTML-u – ze względu na pozycjonowanie i łatwość aktualizacji. Podstrony w całości są w HTML-u, na których wstawiono moduły z filmami we flashu.

Jeśli nie przepadamy za flashem, moduły u dołu strony możemy zastąpić Ajaksem, przy jednoczesnym wprowadzeniu kilku zmian w projekcie. Treścią utworzoną we flashu możemy zarządzać za pośrednictwem XML-a, podczas gdy wewnętrzne strony, blogi i fora możemy utworzyć i zarządzać za pomocą opensource\’owej aplikacji.

Może cię także zainteresować

Pozycjonowanie strony internetowej a reklamy w Internecie – czym się różnią?

Jak szybko i łatwo stworzyć stronę mobilną

Strona na WordPressie? Grunt to dobry hosting

Jak zabezpieczyć swoje zdjęcia w chmurze

Jak usunąć historię swojej aktywności z Facebooka?

TAGI: Wartość strony WWW
Tomasz Galanciak 06/10/2008 06/10/2008
Podziel się tym artykułem
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Skopiuj link Drukuj
Podziel się
Poprzedni artykuł Eric – nowa gwiazda z Hollywood
Następny artykuł Polskie firmy nie dbają o informacje

Ostatnie newsy

Październikowa oferta PlayStation Plus, w tym The Callisto Protocol
Gaming Newsy 28/09/2023
Słuchawki Bowers & Wilkins Px8 w nowym, burgundowym wykończeniu
Newsy 28/09/2023
RIVACASE VA1075/VA1080 – mobilne zasilanie dla laptopów
Newsy 28/09/2023
Creative Stage SE mini – soundbar z Bluetooth i USB
Newsy 28/09/2023

Reklama

//

Stylowy, rzetelny, inteligentny – Magazyn T3. Jesteśmy wiodącym magazynem lifestyle’owym, dostępnym co miesiąc w druku i cały czas dla Was online, skupionym na nowych technologiach.

NASZE SERWISY

DOM, OGRÓD I WNĘTRZA BudujemyDom.pl | WybieramyDom.pl | CoZaIle.pl | Informator Budownictwa | ZielonyOgródek.pl | CzasNaWnetrze.pl | Ekobudowanie.pl

 

MUZYKA I DŹWIĘK Audio.com.pl | MagazynGitarzysta.pl | MagazynPerkusista.pl | EstradaiStudio.pl | LiveSound.pl

 

ELEKTRONIKA I AUTOMATYKA ElektronikaB2B.pl | AutomatykaB2B.pl | Elektronika Praktyczna | Elportal.pl | Świat Radio
FOTOGRAFIA, EDUKACJA I HI-TECH DigitalCameraPolska.pl | Fotopolis.pl | MagazynT3.pl | MlodyTechnik.pl
ZDROWIE I RODZINA KtoCieWyleczy.pl

Magazyn T3Magazyn T3
Zaobserwuj
© 2007-2023
Witaj z powrotem!

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?