INFOR Biznes objął większościowy pakiet udziałów w Dzienniku Internautów – spółce prowadzącej jeden z najstarszych serwisów w sieci poświęcony branży internetowej. Transakcja jest efektem konsekwentnej strategii INFOR Biznes zakładającej poszerzanie portfolio marek internetowych i budowanie przewagi konkurencyjnej w sieci.
Dziennik Internautów (DI.com.pl), to portal o tematyce z obszaru biznesu internetowego, telekomunikacji i nowych technologii. Serwis uruchomiony został w 1998 roku, na początku jako niekomercyjny magazyn internetowy, a od 2001 roku jako serwis informacyjny. DI jest obecnie jednym z najstarszych polskich portali informacyjnych online i plasuje się w czołówce najpoczytniejszych polskich witryn zajmujących się tematyką Internetu w życiu i biznesie. Według ostatniego badania Megapanel (wrzesień 2009) serwis odwiedza miesięcznie 320 tys. użytkowników (tzw. real users).
Cechą wyróżniającą Dziennik Internautów są działy „Interwencje”, w którym poruszane są sprawy zgłaszane przez internautów oraz „Listy Czytelników”, w którym czytelnicy DI mają możliwość nagłośnienia swoich problemów. DI należy do uznanych i często cytowanych źródeł w mediach. Wiadomości DI obecne są m.in. w portalach Gazeta.pl, Onet.pl, Money.pl. Do grona partnerów DI w listopadzie dołączył portal Nasza-Klasa.pl, którego dział „Bezpieczeństwo” został objęty patronatem medialnym Dziennika Internautów.
„Dziennik Internautów jest przykładem możliwości jakie daje internet młodym, zdolnym przedsiębiorcom, którzy z powodzeniem mogą osiągać sukcesy na rynku wydawców online.
Celem inwestycji w Dziennik Internatów jest budowanie zasięgu INFOR Biznes oraz rozwój naszej oferty kontentowej i reklamowej. Zamierzamy utrzymywać i budować rozpoznawalną markę DI na polskim rynku internetowym oraz wykorzystać kompetencje założycieli w obszarze tworzenia treści i budowania społeczności wokół tematyki rynku internetowego” – Rafał Staszkiewicz dyrektor Biura Inwestycji i Rozwoju INFOR Biznes.
„Dołączając do silnej grupy INFOR PL liczymy na synergię w najważniejszych dla nas obszarach – redakcyjnym oraz sprzedażowym (reklama i usługi). Wierzymy, że nowy partner pozytywnie wpłynie także na wzrost naszego zasięgu oraz umacnianie marki DI na polskim rynku internetowym”. – Piotr Cygan, współzałożyciel, prezes zarządu Dziennika Internautów.
Udziały w DI.com zostały przez INFOR Biznes odkupione od funduszu Venture Incubator z Wrocławia oraz jego założycieli.