Serwisy o tematyce ekonomicznej cieszą się sporą popularnością wśród internautów. Z badań PBI/Gemius blisko połowa użytkowników sieci odwiedza tego typu strony.
Serwisy poruszające tematykę związaną z gospodarką interesują przede wszystkim użytkowników po 40 roku życia. W październiku 2007 zasięg w tej grupie wiekowej wynosił ponad 68%. Osoby powyżej 54 lat były najaktywniejszymi użytkownikami witryn ekonomicznych. Przeciętnie spędzali na stronie 2 godziny 19 minut. Warto tu dodać, że osoby młodsze (15-24 lata) średnio przebywały przez 25 minut na tego typu stronach.
Czy wysokość dochodów ma wpływ na odwiedzalność serwisów ekonomicznych przez internautów? Z badań wynika, że jak najbardziej ma to związek. Osoby zarabiające więcej, częściej zaglądają na witryny biznesowe. 65,94% użytkowników zarabiających powyżej 3000 złotych odwiedziło strony o tematyce gospodarczej.
Popularność serwisów ekonomicznych wzrasta. Badania pokazują, że w ciągu ostatnich 5 lat, zasięg takich witryn wzrósł z 26,75% do 30.56%.