1 czerwca 2009 dobiegł końca wspólny projekt EuroFlorist i best.net – prace trwały 10 miesięcy. Wdrożony i zintegrowany z systemem CRM został sklep internetowy jednej z największych kwiaciarni internetowych w Polsce – www.twojekwiaty.pl.
„Nie lubimy stać w miejscu, lubimy dyktować warunki” – tak w kilku słowach charakteryzuje firmę Aleksandra Godlewska z EuroFlorist w Poznaniu. Klienci za pośrednictwem sklepu internetowego EuroFlorist mają możliwość zamówienia i ekspresowej dostawy kwiatowego upominku pod każdy wskazany adres w Polsce i na świecie.
Wprowadzone w ostatnich miesiącach zmiany miały zwiększyć przede wszystkim konwersję oraz ułatwić wystawianie faktur kwiaciarniom. W Polsce z EuroFlorist współpracuje ponad 700 punktów sprzedaży kwiatów! Reasumując, firma EuroFlorist oczekiwała rozwiązań dopasowanych do specyfiki branży, a jednocześnie nie chciała decydować się na tworzenie i utrzymywanie własnego działu IT, który stworzy oprogramowanie od podstaw.
Poprawione zostały liczne mechanizmy, które niepoprawnie funkcjonowały w starym sklepie, generując m.in. nieścisłości podczas składania zamówień. W przeciwieństwie do towarów, które wprowadzono na nowo (m.in. w celu uporządkowania asortymentu), ze starego systemu zaimportowane zostały wszystkie konta klientów umożliwiając im dalsze, bezproblemowe korzystanie z serwisu. Całość została oprawiona w nową szatę graficzną bogatą w liczne nowe elementy.
System Extreme Commerce firmy best.net został dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta, gwarantując stabilność systemu i sprawny serwis.
Przeprowadzono badania strony internetowej EuroFlorist w Polsce i porównano je z wynikami kwiaciarni w innych krajach. Przy tworzeniu nowego wizerunku internetowego EuroFlorist, bardzo pomocne okazały się badania, jakie przeprowadził partner zagraniczny EuroFlorist we Francji. Chociaż specyfika klientów we Francji jest nieco różna od polskich konsumentów, badania okazały się niezwykle przydatne przy tworzeniu nowego wizerunku, doborze kolorystyki, aranżacji nowej szaty sklepu.
Zapytana o plany na przyszłość Aleksandra Godlewska zdradza, że firma chce postawić na rozwój programów lojalnościowych i nowe funkcje w serwisie – na szczegóły trzeba trochę poczekać. Firma prowadzi szeroko zakrojoną akcję promocyjną, zarówno w mediach internetowych, jaki i tradycyjnych, udziela się podczas wielu imprez. W najbliższym czasie EuroFlorist swoją kampanię chce oprzeć na jednej z największych zalet kwiaciarni – czymś, co w branży jest unikatowe. Klienci zamawiając kwiaty w sklepie internetowym www.twojekwiaty.pl wiedzą dokładnie, za jaką kwotę wykonany został ich bukiet. Cała cena bukietu przeznaczona jest na kwiaty, nie ma w tej kwocie ukrytych kosztów manipulacyjnych, ani prowizji. Kwota za przesyłkę podana jest osobno. Taka forma rozliczenia sprawia, że klienci dokładnie wiedzą, za co płacą. Uczciwość jest tym, co chce w najbliższym czasie promować EuroFlorist.