Od kilku dni przyjmowane są zgłoszenia do udziału w międzynarodowym konkursie Google Online Marketing Challenge 2009, którego celem jest zachęcenie zespołów uniwersyteckich do opracowania strategii działań marketingowych w internecie dla lokalnych przedsiębiorstw.
Pierwsza edycja konkursu (2008) okazała się dużym sukcesem – udział wzięło 1650 zespołów z 47 krajów. Dlatego Google podjęło decyzję o przekształceniu tej inicjatywy w regularnie organizowany konkurs. Zmagania akademickie w dziedzinie marketingu internetowego będą odbywały się corocznie.
Konkurs jest ćwiczeniem odbywającym się w ramach zajęć na uczelni, umożliwiającym studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy internetowej. Zespoły studentów otrzymują równowartość 200 dolarów, które mają przeznaczyć na reklamę w systemie Google AdWords™, nawiązując współpracę z wybranym, lokalnym przedsiębiorstwem w celu opracowania skutecznej marketingowej kampanii internetowej dla tej firmy. Zespoły muszą opisać swoją strategię, przeprowadzić kampanię, ocenić jej wyniki oraz opracować rekomendację dalszego rozwoju działań marketingowych danego przedsiębiorstwa w Internecie.
Zasady konkursu:
- Wykładowcy dzielą studentów na grupy, które otrzymują darmowe kupony na reklamę w Google AdWords w kwocie będącej odpowiednikiem 200 USD (ok. 500 złotych).
- Drużyny lub wykładowcy zapraszają do współpracy małą lub średnią firmę, zatrudniającą do 100 pracowników, która posiada stronę internetową, ale nie korzysta aktualnie z programu AdWords.
- Każda grupa współpracuje z wybranym przedsiębiorstwem: zakłada konto i projektuje internetową kampanię marketingową.
- W ciągu 3 tygodni trwania konkursu grupy rozwijają i optymalizują swoje kampanie. Muszą one zaprezentować dwa raporty konkursowe – jeden przed rozpoczęciem kampanii, a drugi po jej zakończeniu.
- Grupy są poddawane ocenie, a zwycięzcy wybierani na podstawie skuteczności kampanii oraz jakości raportów.
Zgłoszenia do edycji 2009 przyjmowane będą od 17 października 2008 do 23 stycznia 2009. Aby umożliwić udział studentom z całego świata, zdecydowano, że na prowadzenie kampanii mogą oni wybrać dowolne 3 kolejne tygodnie w okresie od stycznia do maja 2009.
W roku 2008 odbyła się pierwsza edycja konkursu. Pierwotnie założono, że weźmie w nim udział 200 zespołów, ale końcowa liczba uczestników wyniosła aż 8000 studentów pracujących w 1650 zespołach z 47 krajów.
Dodatkowe informacje można znaleźć pod adresem: http://www.google.com/onlinechallenge