Times New Roman, wyrównana do lewej lista osiągnięć i zdjęcie w prawym górnym rogu. Tak wygląda twoje CV? Można inaczej!
Nietypowe CV może być główną kartą przetargową wielu kreatywnych osób. Nieszablonowy życiorys możemy przygotować jeśli kandydujemy na stanowisko związane z grafiką, mediami, reklamą, marketingiem czy projektowaniem stron. Jeśli nie możemy przedstawić {link_wew 6874}portfolio{/link_wew}, pokażemy, że potrafimy wykorzystać w praktyce opisywane narzędzia. Nieszablonowe CV pozwoli również pokazać się osobom, które mają małe doświadczenie – w ten sposób wyróżnią się w tłumie.
Najważniejsza jest zawartość CV, ale żeby rekrutujący do niej dotarł, CV musi zwrócić jego uwagę – pisze Mirek, zawodowy”selekcjoner”, w serwisie CV4you (http://cv4you.com/en/6/1/a-day-at-recruiters-work). Dodaje, że na przegląd większości życiorysów poświęca jedynie 30 sekund. W tak krótkim czasie nie da się przeanalizować bogatego dokumentu. Nieszablonowym CV będzie interesował się dłużej, a w trakcie czytania będzie coraz bardziej interesował się osobą o której czyta. W konsekwencji w najgorszym przypadku trafi na listę rezerwową, nawet jeśli osoba nie jest dokładnie taka jak poszukiwana.
Przyjrzyjmy się, jak mogą wyglądać życiorysy grafików, projektantów czy webdeveloperów.
Jeśli zdecydujesz się na kreatywne CV, musisz wiedzieć dwie rzeczy. Po pierwsze, całkowicie przekreśli twoje szanse na zdobycie stanowiska wymagającego powagi i uporządkowania, takie jak pracownik banku, księgowości, instytucji publicznych itp. Po drugie, kreatywne CV musi faktycznie świadczyć o twojej kreatywności. W związku z tym nieszablonowe CV stworzone na podstawie… szablonu z sieci jest najgorszym co możesz zrobić.