Czy serwis zrzeszający fanów danego producenta może być solą w jego oku? Apple domaga się zamknięcia blogu Applemania, który od lat zrzesza tysiące miłośników tej marki. Co więcej, w oficjalnym piśmie skierowanym do firmy Blomedia, właściciela Applemanii, amerykański producent określa funkcjonowanie serwisu jako „czyn nieuczciwej konkurencji”.
„Wykorzystanie znaku APPLEMANIA oraz znaku graficznego Apple na stronie http://applemania.pl/ narusza prawa wyłączne naszego Mocodawcy (Apple – przyp. red.) do jego znaków towarowych oraz stanowi czyn nieuczciwej konkurencji” – czytamy w oficjalnym piśmie skierowanym do firmy Blomedia. Co za tym idzie, Apple domaga się nie tylko usunięcia z serwisu wszelkich znaków graficznych przypominających jabłko (co już się stało), lecz także tego, aby Blomedia zrzekła się domeny internetowej applemania.pl i zamknęła blog.
– Applemania nigdy nie miała na celu w jakikolwiek sposób konkurować z Apple’em, ani tym bardziej dezawuować tę markę – powiedział Jan Blisntrub, redaktor zarządzający Blomedia – Dziwi nas i zaskakuje, że firma Apple domaga się likwidacji serwisu zrzeszającego jej fanów. Nasuwa się pytanie, czy podobne działania zostaną wkrótce podjęte wobec innych podobnych serwisów w Polsce i na Świecie.
Blogi skupiające osoby fascynujące się daną marką, grą komputerową czy klubem sportowym są działalnością powszechną nie tylko w polskim Internecie, ale i na całym świecie. Za ewenement należy więc uznać domaganie się zamknięcia strony, która całkowicie za darmo promuje sprzęt danego producenta.
Applemania to serwis istniejący od 2007 roku. W tym czasie na jego łamach opublikowano setki newsów z pierwszej ręki dotyczących produktów Apple’a. Wśród recenzowanego sprzętu znalazły się liczne wersje komputerów (MacBook, iMac), telefonów i odtwarzaczy MP3. Na łamach Applemanii bardzo często goszczą także artykuły prezentujące ciekawe aplikacje z App Store. Blogerzy redagujący stronę wielokrotnie udowodnili gruntowną znajomość sprzętu Apple’a oraz doświadczenie w jego użytkowaniu.