Niezawodne serwery gwarantujące bezpieczny i całodobowy dostęp do zasobów internetowych przedsiębiorstwa dla firmy i jej klientów, to podstawa działalności w sieci. Dlatego w październiku br. firma Ogicom nawiązała współpracę z Beyond.pl.
Priorytetem dla przedsiębiorcy prowadzącego działalność internetową jest zapewnienie klientom, obecnym i potencjalnym, bezawaryjnego dostępu do oferty firmy – 24 godziny na dobę, przez 365 dni w roku. Dlatego też niezwykle ważny dla dostawcy usług IT i jego klientów jest wybór profesjonalnej serwerowni, która zapewni właściwie funkcjonowanie serwisów www, aplikacji biznesowych, sklepów internetowych i wszystkich innych usług związanych z dostępem do sieci.
Zasadnicze pytanie brzmi – po czym poznać dobrą, a przede wszystkim bezpieczną serwerownię? Dr inż. Artur Pajkert z wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej zwraca uwagę na kilka istotnych czynników: – Elementem najważniejszym, który wyznacza poziom data center jest zaopatrzenie w energię elektryczną. Wyzwaniem jest nie tylko dostarczenie odpowiedniej mocy, ale co ważniejsze, dostarczanie jej całodobowo, bez przerw. Rozwiązaniem więc jest posiadanie co najmniej dwóch zewnętrznych źródeł prądu.
Ponadto profesjonalne centra danych bazują na urządzeniach, które regulują temperaturę oraz poziom wilgoci, co redukuje ryzyko skraplania wody w miejscach, w których mogłoby to zaszkodzić pracującym pod napięciem urządzeniom. Z kolei ryzyko pożaru eliminowane jest przez systemy detekcji dymu. – Nie trzeba podkreślać jak ważna jest kwestia bezpieczeństwa zasobów, stąd najlepsze serwerownie korzystają z szeregu zabezpieczeń m.in. nowoczesnych systemów biometrycznych. Nie jest więc przypadkiem, że wiodące, najbardziej znane przedsięwzięcia internetowe, jak Ogicom, Allegro i Nasza Klasa, utrzymują zasoby w tym samym data centem, którym jest Beyond.pl – dodaje dr inż. Pajkert.
– Zdecydowaliśmy się na współpracę z Beyond.pl Data Center ponieważ to jedna z najszybciej rozwijających się serwerowni w Polsce. Dla przedsiębiorców korzystających z usług Ogicom oznacza gwarancję niezawodności pracy przy obsłudze internetowej firmy, a ich klientów dostęp do oferowanych usług i produktów w trybie 24/7 – mówi Krzysztof Szyszka, prezes firmy Ogicom.
Michał Grzybkowski, prezes zarządu Beyond.pl Data Center, dodaje: – Potwierdzeniem najwyższego poziomu usług świadczonych przez Beyond.pl jest stale rosnąca baza zadowolonych klientów. Myślę, że działania wykonywane na rzecz Ogicom, w tym zapewnienie nieprzerwanego funkcjonowania infrastruktury informatycznej i wsparcia technicznego na każdym etapie współpracy, spotkają się z aprobatą zarówno ze strony firmy, jak i jej klientów.
Więcej o firmach na www.ogicom.pl oraz www.beyond.pl.