21,4 proc. sklepów internetowych w Polsce korzysta z platformy hostingowej home.pl – wynika z raportu”e-commerce 2009″, opracowanego przez redakcję Internet Standard przy wsparciu merytorycznym firmy badawczej Polskie Badania Internetu.
Autorzy raportu wskazują home.pl jako najczęściej wybieranego dostawcę usług hostingowych dla polskiej branży e-commerce. Udział w rynku drugiego dostawcy w tym segmencie rynku jest o ponad 7 proc. niższy, trzeciego aż o 14 proc.
„Stabilna i wydajna platforma hostingowa to dla sklepów internetowych być albo nie być. Wspieramy rozwój sklepów, oferując najnowsze rozwiązania technologiczne i całodobowe wsparcie konsultantów. W takich warunkach przedsiębiorcy mogą się skupić na prowadzeniu i rozwoju własnego biznesu” – komentuje wyniki raportu Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający home.pl.
home.pl jest również najczęściej wybieranym dostawcą usług rejestracji i utrzymania domen internetowych dla branży e-commerce. Internet Standard oszacował udział home.pl w tym segmencie rynku na poziomie 29,2 proc.
Rok 2008 był dla home.pl również bardzo udany jako dostawcy kompleksowej platformy e-commerce. Zaledwie po 6 miesiącach od premiery platforma Business Shop, której podstawą jest zaawansowany sklep internetowy, osiągnęła 5-procentowy udział w rynku, co uplasowało ją na siódmej pozycji wśród dostawców oprogramowania.
Raport jest dostępny pod adresem: http://www.internetstandard.pl/whitepapers/1131/Raport.e.commerce.2009.html