Święta to czas radości – nie sposób się z taką tezą nie zgodzić. Z badań zrealizowanych ostatnio przez Millward Brown SMG/KRC wynika, że 36% Polaków bardzo cieszy się z nadchodzących Świąt, a 47 procentom z nich sprawiają one radość umiarkowaną.
Przedświąteczne samopoczucie Polaków może być związane z atmosferą kryzysu, który może nas dotknąć w najbliższym czasie. Świadczyć o tym może perspektywa decyzji zakupowych w nadchodzącym roku. Znacząca liczba Polaków obawia się, że nadchodzący rok będzie gorszy, jeśli chodzi o zakupy dóbr trwałych – uważa tak 28% naszego społeczeństwa. Tylko 17% Polaków uważa, że przyszły rok będzie pod tym względem lepszy.
Atmosfera kryzysu nie przekłada się jednak na stosunek do zakupów przedświątecznych. 35% Polaków twierdzi, że na przygotowanie nadchodzących Świąt wyda więcej pieniędzy niż rok temu (17% uważa, że wyda mniej). Również na prezenty wykosztujemy się bardziej – 30% Polaków twierdzi, że na ma świąteczne podarki wyda więcej niż w roku ubiegłym (18% wyda mniej).