Firma Cisco zaprezentowała wyniki badania dotyczącego popularności technologii Web 2.0 w Polsce. Badanie, przeprowadzone na grupie 900 decydentów IT w największych polskich przedsiębiorstwach, pokazuje zależność pomiędzy możliwościami komercyjnego wdrożenia rozwiązań opartych na Web 2.0 a czynnym używaniem tych technologii.
Wyniki badania pokazały, że 75 % respondentów zna technologię Web 2.0. Dla 70 % spośród nich Web 2.0 jest przede wszystkim kojarzona z serwisami społecznościowymi, natomiast dla 28 % to forma handlu elektronicznego. Z samych serwisów Web 2.0 korzystało ponad 66 % badanych, natomiast nieco ponad 1/3 użytkowników serwisów Web 2.0 czynnie angażuje się w kreację \”kontentu\”.
Wyniki badania pokazały, że plany komercyjnego wdrożenia serwisów Web 2.0 deklaruje co siódmy respondent. Przy czym wyraźnie bardziej zainteresowani są aktywni uczestnicy serwisów Web 2.0 – w ich przypadku plany wdrożenia serwisów Web 2.0 deklarował co czwarty ankietowany (24%). Spośród respondentów deklarujących zamiar wdrożenia serwisów Web 2.0 niemal 2/3 (63%) ma na myśli serwisy o charakterze społecznościowym,
a nieco ponad 1/3 (36%) usługę o charakterze e-biznesowym.
“W miarę rozwijania się technologii komunikacji, pojawia się nowy rodzaj modelów biznesowych, w których produktywność jest synonimem współpracy. To właśnie ten nowy model umożliwia firmom i organizacjom z sektora publicznego dokonania transformacji własnych struktur oraz wykorzystania technologii Web 2.0.” powiedział Paweł Malak, dyrektor generalny w Cisco Polska.
Najpopularniejszymi serwisami świadczącymi usługi Web 2.0 okazały sie: You Tube, Yahoo i MySpace. Natomiast najczęściej odwiedzanymi stronami okazały się: Google, Allegro, onet.pl i wp.pl. Decydenci w firmach w znakomitej większości używają Internet do 6 godzin dziennie (61%), natomiast pozostali (39 %) jest połączona do sieci do 12 godzin dziennie.
Wszyscy respondenci używają Internetu zarówno w pracy jak i w domu. Dla potrzeb prywatnych Internet jest używany jako źródło informacji (28 %), mozliwość komunikacji (14 &). Jedynie 8% respondentów używa Internetu do zakupów online. Zaledwie 14 % osób, które wzięło udział w badaniu używa technologii mobilnych aby połączyć się z siecią.