Mam pytanie odnośnie internetu radiowego. Od czego zależy szybkość transferu? Ponieważ raz mam 460 kb/s, a innym razem tylko 100 kb/s. Płacę za szybkość 512 kb/s, którą rzadko widzę. Z góry dziękuję za informację.
KatarzynaTak to już jest z łącznością radiową. Na pewno w umowie, gdzieś małymi literami napisano, że prędkość transferu nie jest gwarantowana, bo – biorąc pod uwagę prawa fizyki – zależy ona w dużym stopniu od oddalenia od nadajnika, warunków atmosferycznych, zakłóceń itp.
Jeśli jednak spełnia Pani większość wymogów zawartych w umowie, a transfer aż tak dalece odbiega od nominalnego, to przede wszystkim należy bezzwłocznie zwrócić się do usługodawcy o wyjaśnienie tego stanu rzeczy i natychmiastowe poprawienie usługi. Trzeba to zrobić na piśmie. Jeśli to nie poskutkuje, należy wysłać drugie pismo z ponagleniem i żądaniem poprawienia usługi oraz groźbą wymówienia umowy. Jesli i w tym przypadku usługodawca nic nie zrobi, ma Pani prawo do wymówienia usługi bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, nawet jeśli są one wymienione w regulaminie.
Obydwa pisma (ewentualnie trzecie z wymówieniem) należy oczywiście wysłać listem poleconym i zachować kopie dla siebie. Albo złożyć w siedzibie firmy pamiętając, aby w sekretariacie przybili pieczątkę na Pani kopiach dokumentów. (JB)