Hej,
18 czerwca zamówiłem w sklepie X (nazwa do wiadomości redakcji) kilka kabli za 54 zł i przelałem pieniądze po potwiedzeniu zamówienia. Do dzisiaj cisza, e-mail nie odpowiada, telefon wyłączony. Zgłosiłem zdarzenie na policji. Czy można coś więcej zrobić, czy istnieje gdzieś lista oszustów internetowych?
w121Dobrze pan zrobił zgłaszając to na policji. Nic więcej zrobić nie można. Policja działa wolno, ale działa. Każde zgłoszenie musi sprawdzić, więc to tylko kwestia czasu.
Na przyszłość lepiej, aby Pan nie dokonywał żadnych transakcji w takich sklepach jak ten – już po wyglądzie samej ich witryny internetowej widać, że to jakiś przekręt… Witryna wygląda jak sprzed 10 lat, dane kontaktowe oczywiście są, ale co z tego.
Zakupów w sieci należy dokonywać w sklepach sprawdzonych, renomowanych, działających od dłuższego czasu. Dobrym rozwiązaniem jest poszukiwanie porduktów wyłącznie za pomocą wyszukiwarek cen:
http://www.skapiec.pl
http://www.ceneo.pl
http://9sekund.pl
http://www.gemino.pl
http://www.webkupiec.pl
Wówczas mamy pewność, że sklepy wyszukane w ten sposób są bezpieczne i sprawdzone (m.in. na forach internetowych w tych serwisach są opinie innych użytkowników, którzy już dokonali zakupów w danym sklepie). (JB)