Witam redakcję,
Już kilka razy otrzymałem wadliwe listy e-mail, które powodowały, że moja skrzynka pocztowa na serwerze \”zatykała\” się. Mój program pocztowy przy próbie ściągnięcia takiego listu odmawiał posłuszeństwa i nie był stanie ściągnąć innych (późniejszych) listów, gdyż za każdym razem próbował pobierać listy od początku – błędne koło. Proszę o podanie sposobu rozwiązania tego problemu.
kalinekDawniej tego rodzaju kłopoty były stosunkowo częste, obecnie należą raczej do rzadkości – zdaje się, że problem tkwi w Pana kliencie pocztowym. Bo co to znaczy, że list jest wadliwy? Może być albo za duży jak na możliwości skrzynki, ale wtedy po prostu serwer go odrzuci, albo zawierać jakiś wyjątkowo dziwaczny załącznik, np. błędnie zakodowany, ale wówczas tak czy inaczej powinien się otworzyć choćby sam nagłówek. Innych możliwości nie ma.
Wracając do sprawy: należy wykorzystać program, który potrafi połączyć się z serwerem pocztowym BEZ pobierania e-maili. W ten sposób otrzyma Pan dostęp do nagłówków listów zalegających w skrzynce na serwerze i będzie mógł je usunąć, z pominięciem procesu kopiowania ich na swój komputer.
Bardzo dobrym programem tego rodzaju jest darmowy Email Remover, który można ściągnąć ze strony http://eremover.bizhosting.com. Po zainstalowaniu należy podać parametry skrzynki (jak w standardowym kliencie pocztowym) i kliknąć przycisk Next (patrz ilustracja). Po chwili w oknie programu pojawią się nagłówki listów na serwerze. Nagłówki te można swobodnie przeglądać, zanim usunie się jakiś list, nie ma więc niebezpieczeństwa skasowania jakiejś ważnej wiadomości. Po usunięciu listu, który powodował kłopoty, program można zamknąć. Dalej można ściągąć pocztę w normalny sposób. (JB)