W świecie motoryzacji nazwa Prius jest synonimem oszczędności paliwa i ekologicznej jazdy. Najnowszy Prius piątej generacji nie tylko wpisuje się w tę tradycję auta z wyjątkowo wydajnym napędem hybrydowym, ale zapewnia świetną dynamikę i przyjemność z jazdy. Liftback z 223-konnym napędem hybrydowym plug-in to jeden z najbardziej dynamicznych samochodów w gamie Toyoty.
Nowy model Priusa, który debiutuje w tym roku w Europie, otrzymał zupełnie nowy układ hybrydowy piątej generacji z funkcją ładowania z gniazdka, oparty na 2,0-litrowym silniku benzynowym o mocy 152 KM oraz 163-konnym silniku elektrycznym. Napęd o łącznej mocy 223 KM pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 s, co sytuuje pod tym względem nowego Priusa w jednym rzędzie ze sportową Toyotą GR86. Dla porównania, coupe GR86 z 234-konnym silnikiem 2.4 Boxer i manualną skrzynią biegów potrzebuje 6,3 s, by rozwinąć prędkość 100 km/h, a ten sam model ze skrzynią automatyczną – 6,9 s.
Świetne osiągi Priusa to efekt połączenia mocnego silnika benzynowego z jeszcze mocniejszym motorem elektrycznym oraz dużą baterią o pojemności 13,6 kWh. Auto jest równie dynamiczne podczas jazdy w trybie hybrydowym i elektrycznym, a dzięki odpowiedniej konfiguracji baterii samochód wykazuje się takim samym przyspieszeniem nawet przy niskim poziomie jej naładowania.
Nadwozie liftback w kształcie klina, z którego Prius jest znany, ma teraz bardziej dynamiczny, nowoczesny styl i sportowe proporcje, podkreślone przez 19-calowe koła, tylny pas świetlny i odważny projekt przednich świateł. Samochód jest o 50 mm niższy, o 22 mm szerszy i o 46 mm krótszy od poprzednika. Jednocześnie rozstaw osi wzrósł o 50 mm, a punkt szczytowy dachu został przesunięty w kierunku tylnej części pojazdu.
Prius piątej generacji został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o jeździe w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Wystarczą 4 godziny, by naładować jego baterie do pełna przy użyciu ładowarki 3,5 kW. Średni zasięg w trybie EV na jednym ładowaniu sięga maksymalnie 72-86 km wg WLTP, w zależności od wersji wyposażenia. W warunkach miejskich można uzyskać jeszcze lepsze wyniki, nawet powyżej 100 km.
Zasięg Priusa można dodatkowo zwiększyć, wybierając wersję wyposażenia Executive z panelami fotowoltaicznymi na dachu auta. Generowana przez nie odnawialna energia ze słońca pozwoli wydłużyć jazdę w trybie EV nawet o 8 km dziennie, a w czasie wielodniowego postoju naładować baterię do pełna.