Nowe MINI Countryman łączy zelektryfikowane gokartowe wrażenia z jazdy z minimalnym śladem ekologicznym, kontynuując historię sukcesu największego modelu MINI. Jego produkcja w zakładzie BMW Group w Lipsku rozpocznie się w listopadzie 2023 roku i będzie to pierwszy model MINI produkowany w Niemczech.
Największy model w nowej rodzinie pojazdów MINI, z pięciorgiem drzwi i wszechstronnym wnętrzem, prowadzi markę w erę mobilności elektrycznej bez lokalnej emisji spalin. Za sprawą opcjonalnego napędu na wszystkie koła i potężnego silnika, ten poszukiwacz przygód zapewnia również bezpieczną i nieokiełznaną frajdę z jazdy poza utartymi szlakami.
Już pierwsza generacja MINI Countryman odniosła błyskawiczny sukces, a od 2010 roku MINI rozszerzyło rodzinę modelową o kompaktowy SUV z napędem na wszystkie koła, pięciorgiem drzwi i – po raz pierwszy w modelu MINI – o długości ponad czterech metrów.
Nowa generacja największego modelu MINI jeździ w pełni elektrycznie. MINI Countryman E ma moc 140 kW (191 KM), a MINI Countryman SE ALL4 jest pierwszym elektrycznym pojazdem marki z napędem na wszystkie koła. Dwie wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi generują wspólnie moc, która – z uwzględnieniem chwilowej funkcji boost – osiąga 230 kW (313 KM). Pojemność akumulatora wynosi 64,7 kWh. Przy szacowanym zasięgu około 450 km MINI Countryman czuje się równie dobrze w centrum miasta, jak i na dłuższych trasach poza miastem.
Dzięki długości zwiększonej o 13 centymetrów do 4 429 mm ten przestronny samochód oferuje pasażerom jeszcze więcej przestrzeni i komfortu. Wysokość wzrosła o prawie sześć centymetrów i wynosi teraz 1 613 mm, oferując jeszcze więcej miejsca nad głową.
Również podczas produkcji nowe MINI Countryman łączy mobilność elektryczną bez lokalnej emisji spalin z możliwie największą przyjaznością dla środowiska. Obejmuje to rezygnację ze wszystkich elementów dekoracyjnych na zewnątrz i wewnątrz oraz produkcję odlewanych obręczy kół ze stopów lekkich z wykorzystaniem do 70 procent wtórnego aluminium.
Powierzchnie deski rozdzielczej, kierownicy, podsufitki i podłogi pojazdu oraz dywaniki wykonane są z recyklingowanego poliestru pozyskanego z butelek PET i resztek dywanów. Ta wysokiej jakości, kolorowa i komfortowa alternatywa dla tradycyjnych materiałów zmniejsza emisję CO2 w całym łańcuchu wartości nawet o 85 procent i kładzie nacisk na minimalny ślad ekologiczny kolejnej generacji modeli MINI.