Tommy Hilfiger przedstawia kapsułową kolekcję i kampanię Tommy X Shawn Classics Reborn, powstałej we współpracy z piosenkarzem i autorem piosenek – Shawnem Mendesem. Efekty działań, których premiera nastąpi 15 marca 2023 roku, zaprezentują współczesną wersję ponadczasowej klasyki. Tchną nowe życie w styl preppy – teraz projektowany z myślą o zrównoważonym rozwoju.
W kampanii wzięli udział przyjaciele i rodzina wokalisty, a także działacze na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz przedstawiciele młodego pokolenia. Do Shawna dołączyła jego siostra Aaliyah Mendes, artysta, wokalista i autor piosenek – a także bliski przyjaciel – Jon Vinyl, producent artystyczny Mike Sabath, artysta Ahmad Cissé, pisarka i modelka Maye Musk, projektantka Czarina Kwong, aktywistka Deprise Lons, model Yvesmark Chery i modelka Anita Jane Pathammavong.
Kampania Classics Reborn prezentuje 28-elementową kolekcję dla kobiet i mężczyzn. Każdy z projektów został poświęcony nowej interpretacji klasyki stylu preppy.
Wspólna wizja Tommy’ego Hilfigera i Shawna Mendesa łączy cztery idee. Pierwsze z nich to Color Reborn i Materials Reborn – skupione wokół zrównoważonych innowacji w kolekcji. Dwie kolejne, Self Reborn i Community Reborn, odzwierciedlają współczesny styl życia.
Color Reborn to materiały uzyskane dzięki przetworzeniu tekstyliów. Tkaniny Recycrom wykorzystują nową technikę produkcji barwników, które powstają w wyniku przetworzenia włókien z fabrycznych odpadów tkanin na sproszkowany pigment. Materials Reborn to wizja, która uwzględnia najnowocześniejsze technologie produkcji nowych, materiałów z odzyskanych surowców. W kolekcji zastosowano Circulose – materiał wykonany z mieszanki przetworzonych odpadów tkanin i włókien drzewnych. Jego produkcja zmniejsza zapotrzebowanie na nowe surowce i sprawia, że wyrzucone bawełniane ubrania mogą być częścią bardziej cyrkularnego systemu recyklingu – zamiast trafiać na wysypiska śmieci. Self Reborn to zobowiązanie do nowego spojrzenia na pomysły, pasje i poglądy – i na to, co nosimy. Community Reborn to pragnienie, by otaczać się ludźmi, którzy motywują nas do bycia lepszymi.
Nowa kolekcja, stworzona we współpracy z Shawnem Mendesem, powstała z inspiracji stylem preppy marki TOMMY HILFIGER w latach 90. Wyraźnie zaakcentowano fasony, wyjątkową wygodę i różnorodność. Projekty odzwierciedlają modę Tommy’ego w nowoczesny sposób – tworzą klasykę na dziś i na jutro.
Kolekcja składa się między innymi z koszulki rugby w gwiazdy i pasy, wykonanej z mieszanki bawełny pochodzącej z recyklingu i bawełny organicznej, a także spodni chino z podwójną plisą – stworzonych ze 100% bawełny organicznej, barwionej za pomocą technologii Recycrom. Inne ważne projekty to kurtka typu college z mieszanki wełny z recyklingu i rękawami z nylonu ECONYL, uzyskanego przy użyciu odpadów z wysypisk i oceanów, w tym sieci rybackich. Wszystkie materiały posiadają certyfikaty zrównoważonego rozwoju przemysłu odzieżowego: Responsible Wool Standard (RWS), Organic Content Standard (OCS) i Global Recycled Standard (GRS).