NVIDIA zaprezentowała dzisiaj program o nazwie VR-ready, który pomoże graczom podążać ich własną drogą w zdobywaniu niesamowitych doświadczeń w wirtualnej rzeczywistości.
Za sprawą ścisłej współpracy firmy NVIDIA z producentami komputerów PC i notebooków, a także dzięki współpracy z producentami kart graficznych możliwe stało się dostarczanie na rynek kart graficznych i systemów GeForce GTX VR Ready, które umożliwiają użytkownikom zanurzenie się w świecie wirtualnej rzeczywistości bez utraty doskonałej jakości. Program pozwala uporządkować panujące na rynku zamieszanie związane z tym, jaki sprzęt jest niezbędny do tego, aby obsłużyć gry i aplikacje wirtualnej rzeczywistości, których coraz to większa liczba pojawia się na rynku.
Rzeczywistość wirtualna wymaga od procesora graficznego siedmiokrotnie większej mocy obliczeniowej niż ma to miejsce w wypadku tradycyjnych gier 3D i trójwymiarowych aplikacji – wymagane jest tutaj bowiem symultaniczne generowanie przez układ graficzny dwóch obrazów (po jednym dla każdego oka) z szybkością powyżej 90 klatek na sekundę. Oznaczenie GeForce GTX VR Ready pozwoli klientom szybko zidentyfikować komputery lub karty graficzne, które zdolne są do obsługi wirtualnej rzeczywistości.
GPU firmy NVIDIA są centralnym elementem ekosystemu wirtualnej rzeczywistości i korzystają z wielokrotnie nagradzanej graficznej architektury NVIDIA Maxwell, która powstała z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Oprócz możliwości generowania dużej liczby klatek, architektura ta wykorzystuje technologię NVIDIA Multi-Res Shading, która zwiększa wydajność nawet do 50 procent przy zachowaniu jakości obrazu i zmniejszeniu opóźnień.
Więcej informacji oraz lista producentów komputerów lokalnie uczestniczących w programie znajduje się na oficjalnej stronie firmy NVIDIA.