Na Facebooku są 83 miliony kont fikcyjnych. Zuckerberg i spółka poinformowali, że 8,7% z 955 mln aktywnych kont to fałszywki. Uważa się, że 4,8% kont to duplikaty istniejących już profili, a 2,4% dotyczy firm, czy np. zwierząt. 1,5% to konta określane przez Facebooka mianem ?niepożądanych?. Najczęściej ich funkcjonowanie sprowadza się tylko i wyłącznie do wysyłania spamu do innych użytkowników.
Wierzymy, że odsetek fałszywych kont jest znacząco niższy w krajach rozwiniętych takich jak Stany Zjednoczone, Australia i wyższy w obszarze rozwijających się rynków, takich jak Indonezja czy Turcja. – twierdzą specjaliści z Facebooka
Problem z takimi profilami – poza tym, że są denerwujące dla reszty użytkowników ? polega na tym, wprowadzają one spory bałagan w przestrzeni przeznaczonej dla reklamodawców serwisu społecznościowego.
Jeśli weźmie się jeszcze pod uwagę giełdowe perypetie Facebooka, to od razu widać, że sprzyjanie realnym reklamodawcom stanowi kwestię priorytetową.