Facebook, Twitter i Google+ są najbardziej rozpowszechnionymi sieciami społecznościowymi, w których zadomowił się biznes. Jednak gdy już ustawimy profil swojej firmy, to jak uczynić, aby był on możliwie jak najbardziej popularny?
Zaistniej we wszystkich najpopularniejszych sieciach społecznościowych
Facebook zbliża się do granicy miliarda użytkowników, Google+ bardzo szybko staje się ?biznesową? siecią społecznościową, a Twitter kontynuuje gwałtowny rozwój. Dla przedsiębiorstw, rozszerzanie swojej obecności w tych sieciach powinno być sprawą priorytetową. W końcu tak łatwego dostępu do tak dużej grupy klientów nie mamy absolutnie nigdzie.
Pozwól swoim użytkownikom bardziej się polubić
Pozyskiwanie fanów na Facebooku
Najbardziej popularna sieć społecznościowa na świecie przeszła ostatnio kapitalny remont. Wprowadzenie Osi czasu dało przedsiębiorstwom większą elastyczność w kwestii prezentacji swojej marki.
W celu uatrakcyjnienia biznesowej strony na Facebooku dla odwiedzających, można wykonać kila skutecznych kroków:
- Zastanów się, jak użyć dużych ?obrazów w tle? (851 x 315 pikseli). Działaj możliwie najbardziej kreatywnie, jak się da. Nie umieszczaj tam logo swojej firmy. Powinno się ono znaleźć w mniejszym polu na zdjęcie profilowe. Dzięki temu utrzymasz niezbędną spójność.
- Opowiedz o swojej firmie odwiedzającym. Przedstaw czym się zajmuje i co chce osiągnąć w przyszłości. Pamiętaj, że Facebook to portal społecznościowy między innymi do polepszania współpracy z klientami. Dlatego też unikaj popularnych sloganów reklamowych. One tylko odstraszają czytelników.
- Używaj pola znajdującego się na górze Twojej biznesowej strony profilowej. Służy ono do publikowania aktualności, informacji o wydarzeniach czy nowych produktach. Dzięki temu skupisz na sobie uwagę facebookowych Fanów. Poświęć trochę czasu na sensowne sklecenie tej wiadomości, aby była ona możliwie jak najbardziej interesująca.
- Karty będące częścią Osi czasu są świetną szansą na dostosowanie wyglądu Twojego biznesowego profilu. Pomyśl do jakich dodatkowych informacji fani chcieliby mieć dostęp i umieść je na tych kartach. Pamiętaj, aby aktualizować te informacje, jeśli zajdzie taka potrzeba.
- Nie zapominaj, że wyszukiwarka Google również może znaleźć Twój biznesowy profil na Facebooku. Użyj odpowiednich słów kluczowych na stronach informacyjnych o Twojej firmie i upewnij się, że wszystkie obrazki mają wypełniony tag ?alt?. To zapewni Ci wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Google.
Pozyskaj twitterowy elementarz dla biznesu
Twitter dla biznesu
Błyskawiczny rozrost Twittera nie jest tak naprawdę niczym zaskakującym. W chwili obecnej ma on około 400 milionów użytkowników na całym świecie. Za pośrednictwem tego medium możesz z łatwością nawiązać dialog i wysyłać informacje wprost do klientów. Krótko mówiąc – można szybko przybliżyć firmę i jej ofertę obserwującym.
Aby upewnić się, że Twoje konto biznesowe na Twitterze działa możliwie jak najbardziej efektywnie, postępuj według następujących kroków:
- Obraz znajdujący się w tle Twojego profilu na Twitterze powinien być odpowiednio zoptymalizowany. Jego wielkość i waga musi być dopasowana, aby ładował się możliwie jak najszybciej. Wiele firm wykorzystuje również to miejsce do wyświetlania podstawowych informacji kontaktowych.
- Profil na Twitterze powinien być odpowiednio szczegółowo opisany, aby nowi Obserwujący mieli łatwy i szybki dostęp do wszystkich niezbędnych informacji na temat Twojej firmy. Zwróć także uwagę na słowa kluczowe. Strona ta będzie przecież indeksowana przez wyszukiwarki internetowe.
- Podłącz Twittera na swojej stronie internetowej. Umieść ikonkę i odpowiednie przyciski w widocznym miejscu na stronie, blogu oraz w podpisach wiadomości email. Wszystko po to, aby umożliwić potencjalnym klientom łatwe odnalezienie Twojego konta Twitter.
- Pomyśl zanim opublikujesz Tweeta. Wiadomości, które nie posiadają żadnej wartości merytorycznej szybko znudzą czytelników. W efekcie będziesz ich tracił. Zapytaj sam siebie dlaczego wysyłasz wiadomość i co tak naprawdę stanowi wartość dla Twoich czytelników.
- Śledź swoje konto na Twitterze przy pomocy takich usług jak HootSuite czy TweetDeck. Regularnie zaglądaj do statystyk, aby mieć kontrolę nad popularnością swojego konta.
Umieść swój biznes w Google+
Prowadź biznes z Google+
Google + jest stosunkowo nową siecią społecznościową. Jednakże należy zwrócić uwagę, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy rośnie w tempie zdecydowanie szybszym niż nawet Facebook w tym samym okresie rozwoju. Dla firm, które inwestują środki w dobre SEO na swoich stronach internetowych, a być może również korzystają z programu AdWords, obecność w sieci społecznościowej Google + jest kolejnym logicznym krokiem.
Jest kilka zasad, które należy przestrzegać, aby odpowiednio zoptymalizować i spopularyzować profil Google+:
- Podobnie jak w przypadku biznesowego konta Facebook, tak też w przypadku Google+, musisz odpowiednio dobrać obrazki i tekst. Te dwa elementy muszą dostarczać wszystkich niezbędnych informacji o Twojej firmie. Gdy już ustawisz profil Google+, postaraj się dobrać informacje tak, aby były one na takim poziomie szczegółowości, jaki życzą sobie odwiedzający.
- Użyj przycisku +1, aby rozpowszechniać swój biznesowy profil Google+ w innych miejscach. Mowa głównie o stronie internetowej Twojej firmy.
- Obecnie możliwe jest przekierowanie użytkowników bezpośrednio na Twoją biznesową stronę. Wystarczy do tego użyć znaku '+’ przed nazwą firmy. Niezbędne będzie także aktywowanie usługi Google+ Direct Connect poprzez umieszczenie odpowiedniego kodu na stronie WWW.
- Odwiedzający kochają, gdy na profilu znajdą jakieś filmiki czy obrazki. Dlatego też zapełnij swoje konto Google+ takimi właśnie treściami. Jednak upewnij się, że są to treści wartościowe i faktycznie współgrają z ideą firmy.
- Wymiana wiadomości jest kluczem każdej sieci społecznościowej. Nie inaczej jest w przypadku Google+. Zatem gdy publikujesz jakąś wiadomość, zapytaj czytelników co sądzą na przykład o nowym produkcie.
- Używaj Kręgów, aby łączyć się z określonymi grupami czytelników. Kręgi mogą być silnym narzędziem w prowadzeniu biznesowego konta Google+. Pozwala bowiem na wysyłanie specyficznych komunikatów marketingowych dostosowanych specjalnie dla danej grupy odwiedzających.
Podsumowanie
Jak nie trudno jest się domyśleć, na rynku jest również wiele innych sieci społecznościowych, z których śmiało można korzystać. Niemniej jednak Facebook, Twitter oraz Google+ są zdecydowanymi liderami rynku. Dlatego też każda firma, która chce w szybkim tempie pozyskiwać klientów powinna być obecna u wymienionych wyżej liderów.
Jeśli Twoja firma poświęca trochę czasu i środków na rozwój swojej obecności w tych właśnie miejscach, na pewno zauważysz, że są one wręcz nieocenionym narzędziem marketingowym, ale także sposobem na bezpośrednie i osobiste kontakty z klientami. Mamy tutaj do czynienia z czymś, co było niemal niemożliwe w przeszłości.