Zastanawiasz się jak dobrze radzą sobie na rynku urządzenia z Android Wear? Analitycy z Canalys wykonali szacunkowe badania.
Według nich, w 2014 roku sprzedano około 720 000 tysięcy urządzeń z Android Wear. Nie jest to mało dla młodej platformy. Zwłaszcza, że część smartwatchy pojawiła się na rynku dopiero w okresie jesiennym. Jednak jest to stosunkowo niewielki procent ze wszystkich 4,6 miliona sprzedanych urządzeń noszonych.
Co może być przyczyną niezadowalającej sprzedaży smartwatchy z Androidem Wear? Po pierwsze: żywotność baterii – akumulator rzadko wytrzymuje dłużej niż jeden dzień. Po drugie: zbyt mała liczba aplikacji, które sprawiłyby, że zegarek stałby się naprawdę użyteczny.
Niemniej, niektóre smartwatche z Androidem Wear są bardziej popularne niż inne. Niekwestionowanym liderem rynku jest obecnie Moto 360 ze swoim okrągłym ekranem.