Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na Politykę prywatności.
Akceptuję
Magazyn T3Magazyn T3Magazyn T3
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Czytasz: TEST: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
Podziel się
Powiadomienie Pokaż więcej
Aa
Magazyn T3Magazyn T3
Aa
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Szukaj
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Zaobserwuj
  • Advertise
© 2007-2023
Magazyn T3 > Wszystkie > Moto > TEST: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
MotoTesty

TEST: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid

Znany i lubiany crossover w wersji mild hybrid – jak się nim jeździ?

Marcin Kubicki
Marcin Kubicki Opublikowany 01/10/2021
Podziel się
4 minut(y) czytania

Dla wielu producentów układy typu „mild hybrid” to wygodny kompromis pomiędzy utrzymaniem niskiej ceny samochodu a koniecznością dopasowania się do zaostrzonych norm emisji. Dobrze skonstruowany napęd tego typu potrafi zdziałać prawdziwe cuda, mocno obniżając koszty eksploatacji auta. W zeszłym roku taka miękka hybryda pojawiła się w gamie popularnego modelu SX4 S-Cross, a my mieliśmy okazję sprawdzić, jak wpłynie ona na przyjemność prowadzenia. 

Ostatni facelifting modelu przypada na 2016 rok, ale z zewnątrz prawie tego nie widać. Crossover Suzuki to wciąż atrakcyjny samochód, zwracający uwagę wyraźnie zaznaczonym grillem z pionowymi, chromowanymi wstawkami, uniesioną maską oraz solidnymi progami i nadkolami. Jego proporcjonalna bryła spodoba się kierowcom, którzy nad efektowny design przekładają komfort – płasko poprowadzona linia dachu to gwarancja wygody dla pasażerów w drugim rzędzie, zaś krótkie zwisy ułatwiają manewrowanie po miejskich zaułkach. 

Wnętrze SX4 S-Crossa niestety trąci myszką. Wykończenie z czarnego, twardego plastiku ozdobione srebrnymi wstawkami, analogowe zegary z malutkim ekranikiem pomiędzy nimi, panel klimatyzacji jak sprzed lat… ech, przynajmniej wszystko było dobrze spasowane i nie trzeszczało. Chociaż kabina prezentuje się przestarzale, w praktyce okazała się zadziwiająco wygodna. Wyprofilowane siedzenia (w testowanej wersji Elegance Sun pokryte skórzaną tapicerką) mogłyby być odrobinę bardziej sprężyste, ale w długiej trasie nie wywoływały u mnie bólu pleców, zaś wszystkie schowki i pokrętła miałem zawsze pod ręką. Sam system inforozrywki, chociaż archaiczny, również wypadł nieźle: wsparcie dla Apple CarPlay i Androida Auto w tej klasie cenowej to zawsze miły dodatek. 

- Reklama -

W drugim rzędzie siedzeń SX4 S-Cross oferuje sporo miejsca. Z przyjemnością zauważyłem, że nawet przy maksymalnym odsunięciu fotela kierowcy, z tyłu znalazło się wystarczająco dużo przestrzeni dla dorosłego pasażera. Podobnie dużo centymetrów zanotujemy nad głową, a niezbyt wystający tunel centralny ułatwi podróż osobie zajmującej środkowe miejsce. Bagażnik ma pojemność 430 l – nie jest to może rekord, ale przestrzeń ta powinna wystarczyć na codzienne zakupy lub wakacyjną wyprawę, w szczególności, że do dyspozycji otrzymujemy proporcjonalną i ustawną przestrzeń. 

Testowany układ mild hybrid od Suzuki składa się z silnika 1.4 BoosterJet oraz malutkiego napędu 48 V, włączającego się podczas dynamicznego ruszania i przyspieszania. W trakcie jazdy praca „elektryka” okazała się właściwie niezauważalna: owszem, wyczułem lekkie wygładzenie „turbodziury” i subtelne zwiększanie mocy podczas wciskania gazu, jednak przez większość czasu naprawdę nie czuć drugiego napędu. 

- Reklama -

Z drugiej strony charakterystyka ta bardzo dobrze pasuje do SX4 S-Crossa: auto zwinnie wyrywa się naprzód i plastycznie przyspiesza, automatyczna skrzynia biegów zmienia przełożenia z przyjemnym wyczuciem, zaś całość pali naprawdę niewiele. W mieście komputer pokładowy pokazał 6,8 l/100 km, zaś w trasie udało mi się zejść do poniżej 6 litrów „na setkę”, i to z raczej ciężką nogą. 

Jak już wspominałem, testowany egzemplarz należał do najwyższej wersji wyposażenia Elegance Sun. Oprócz szeregu dodatków pokroju skórzanej tapicerki i przeszklonego dachu, pakiet ten zawiera kilka systemów asystujących: do dyspozycji otrzymujemy czujniki parkowania z przodu i z tyłu, nawigację, kamerę cofania, adaptacyjny tempomat i czujnik deszczu. W tym segmencie to jeden z uboższych zestawów, acz warto zaznaczyć, że wiele spośród tych udogodnień znajdziemy już w niższych wersjach wyposażenia. 

Ceny SX4 S-Crossa z silnikiem miękkohybrydowym i automatyczną skrzynia biegów zaczynają się od rozsądnych 98 500 PLN; jeśli zdecydujemy się na manualną przekładnię, zapłacimy minimum 84 500 PLN, zaś napęd na cztery koła to wydatek rzędu minimum 99 500 PLN. Kwoty te zbliżają crossovera do aut segmentu B, co dla wielu kierowców może okazać się optymalnym wyborem: za niewielką kwotę otrzymają oni praktyczne, wygodne i oszczędne auto, które co prawda nie zachwyca pod względem wizualnym, ale oferuje pełen komfort w trasie i na miejskich drogach.

Specyfikacja

  • CENA 111 790 PLN
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 190 km/h
  • 0-100 KM/H 9,5 sekundy
  • SILNIK 1.4 Boosterjet
  • MOC 129 KM
  • MOMENT OBROTOWY 235 Nm
  • ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA (WG PRODUCENTA) 5,9 l/100 km
Werdykt
82

NASZYM ZDANIEM...

Suzuki SX4 S-Cross ma już swoje lata, ale dzięki miękkiej hybrydzie pozostaje mocnym graczem na rynku crossoverów klasy średniej. 

Plusy

Oszczędny, plastyczny silnik z lekkim, elektrycznym „kopem”. Przestronna, świetnie rozplanowana kabina. Korzystnie wyceniony.

Minusy

Wnętrze wygląda na dość przestarzałe. Niewielki wybór asystentów jazdy.

Może cię także zainteresować

TEST: Renault Captur R.S. line

TEST: Insta360 GO 3

TEST: Renault Austral iconic esprit Alpine

Resident Evil 4 – dodatek Separate Ways już dostępny

TEST: PocketBook InkPad Color 2

TAGI: Motoryzacja, Polecane, suzuki, test
Marcin Kubicki 01/10/2021 01/10/2021
Podziel się tym artykułem
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Skopiuj link Drukuj
Podziel się
Autor: Marcin Kubicki
Od jedenastu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.
Poprzedni artykuł Nreal Air – okulary AR do… oglądania filmów
Następny artykuł Omni-Heat Infnity – złoty standard ciepła od Columbia Sportswear

Ostatnie newsy

Akcesoria Belkin do iPhone 15, Apple Watch Series 9 i AirPods Pro
Newsy 22/09/2023
Resident Evil 4 – dodatek Separate Ways już dostępny
Gaming Newsy 22/09/2023
Nextbase z ofertą dla rodziców i nie tylko
Moto Newsy 21/09/2023
TEKKEN 8 – weź udział w zamkniętej becie
Gaming Newsy 20/09/2023

Reklama

//

Stylowy, rzetelny, inteligentny – Magazyn T3. Jesteśmy wiodącym magazynem lifestyle’owym, dostępnym co miesiąc w druku i cały czas dla Was online, skupionym na nowych technologiach.

NASZE SERWISY

DOM, OGRÓD I WNĘTRZA BudujemyDom.pl | WybieramyDom.pl | CoZaIle.pl | Informator Budownictwa | ZielonyOgródek.pl | CzasNaWnetrze.pl | Ekobudowanie.pl

 

MUZYKA I DŹWIĘK Audio.com.pl | MagazynGitarzysta.pl | MagazynPerkusista.pl | EstradaiStudio.pl | LiveSound.pl

 

ELEKTRONIKA I AUTOMATYKA ElektronikaB2B.pl | AutomatykaB2B.pl | Elektronika Praktyczna | Elportal.pl | Świat Radio
FOTOGRAFIA, EDUKACJA I HI-TECH DigitalCameraPolska.pl | Fotopolis.pl | MagazynT3.pl | MlodyTechnik.pl
ZDROWIE I RODZINA KtoCieWyleczy.pl

Magazyn T3Magazyn T3
Zaobserwuj
© 2007-2023
Witaj z powrotem!

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?