Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na Politykę prywatności.
Akceptuję
Magazyn T3Magazyn T3Magazyn T3
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Czytasz: TEST: Suzuki Swift Hybrid
Podziel się
Powiadomienie Pokaż więcej
Aa
Magazyn T3Magazyn T3
Aa
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Szukaj
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Zaobserwuj
  • Advertise
© 2007-2023
Magazyn T3 > Wszystkie > Moto > TEST: Suzuki Swift Hybrid
MotoTesty

TEST: Suzuki Swift Hybrid

Hatchback z tradycjami i napęd mild hybrid - co wyjdzie z tego połączenia?

Agnieszka Stradecka
Agnieszka Stradecka Opublikowany 01/04/2021
Podziel się
2 minut(y) czytania

Miejskie auta projektowane są po to, by były jak najoszczędniejsze pod względem eksploatacyjnym. Ktoś w Suzuki wpadł na pomysł, jak zmniejszyć spalanie jeszcze bardziej – włożyć do niewielkiego Swifta napęd typu miękka hybryda. Czas sprawdzić, jak ta koncepcja sprawdziła się w praktyce. 

Swift już od kilku generacji spogląda w stronę kultowego wzornictwa à la Mini. Niedawny facelifting podkreślił te inspiracje: płaski dach utrzymany w czerni, kontrastowy grill o nowym wypełnieniu i stosunkowo duże, 16-calowe felgi przypadły mi do gustu. Te lekko sportowe inspiracje widoczne są także w kabinie, gdzie królują analogowe zegary, otaczające kolorowy ekran komputera pokładowego, okrągłe nawiewy i… koszmarnie twarde materiały wykończeniowe. Na szczęście wszystko jest dobrze spasowane i logicznie rozmieszczone. 

Najwyższa wersja Elegance (tę właśnie testowałem) otrzymała dość podstawowy system inforozrywki z 7-calowym ekranem, kamerą cofania i obsługą Apple CarPlay/Android Auto. Nie mam zbyt wielu zarzutów co do jego pracy – owszem, obraz z kamery trochę „śnieży” przy słabej pogodzie, ale nie przeszkadza to w wykonywaniu manewrów. Poza tym auto zostało wyposażone w automatyczną klimatyzację, podgrzewane, a nawet momentami parzące fotele przednie i całkiem bogaty wybór systemów asystujących – nieźle jak na tak niedrogą propozycję. 

- Reklama -

Z tyłu projektanci przewidzieli sporo miejsca dla pasażerów (chociaż trzy wysokie osoby mogą mieć problem ze znalezieniem wygodnej pozycji), acz w kufrze znajdziemy zaledwie 265 l – to bardzo mało jak na segment B. 

Nowy Swift Hybrid otrzymał benzynowy silnik 1.2 l o mocy 83 KM, któremu towarzyszy układ miękkiej hybrydy. Dorzucenie tego ostatniego okazało się strzałem w dziesiątkę. Lekki, elektryczny „kop” dodał napędowi plastyczności. Swift jest z natury lekkim samochodem, więc chociaż rozpędzenie „do setki” zajmuje mu ponad 13 sekund, dodatkowy moment obrotowy pozwala mu osiągnąć miejskie prędkości znacznie żwawiej, niż wskazywałyby na to suche statystyki. 

Do tego silnik okazał się oszczędny: nie zawsze jeżdżę zgodnie z kanonami ekojazdy, a mimo to po zakończeniu testu na ekranie komputera pokładowego widniała wartość 5,7 l/100 km. Gdy dorzucimy do tego fajnie zestrojonego manuala i komfortowe zawieszenie, otrzymamy rewelacyjną propozycję do jeżdżenia po mieście.

- Reklama -

Specyfikacja

  • Cena 66 590 PLN
  • Prędkość maksymalna 180 km/h
  • 0-100 km/h 13,1 sekundy
  • Silnik 1.2 DualJet
  • Moc 83 KM
  • Moment obrotowy 107 Nm
  • Średnie zużycie paliwa (wg producenta) 5,0 l/100 km
Werdykt
82

NASZYM ZDANIEM...

Suzuki Swift z systemem miękkiej hybrydy pokazuje, jak dużą różnicę może robić lekka „elektryfikacja” pojazdu.

Plusy

Bogate wyposażenie w korzystnej cenie. Zwinny, oszczędny silnik. Praktyczne wnętrze.

Minusy

Bardzo mały bagażnik. Twarde plastiki w kabinie.

Może cię także zainteresować

TEST: Renault Captur R.S. line

TEST: Insta360 GO 3

TEST: Renault Austral iconic esprit Alpine

Resident Evil 4 – dodatek Separate Ways już dostępny

TEST: PocketBook InkPad Color 2

TAGI: Motoryzacja, Polecane, suzuki, test
Agnieszka Stradecka 01/04/2021 01/04/2021
Podziel się tym artykułem
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Skopiuj link Drukuj
Podziel się
Autor: Agnieszka Stradecka
Entuzjastka rozwiązań mobilnych, dobrej herbaty i gier RPG. Z inżynierską precyzją testuje każdy sprzęt niezależnie od miejsca, w którym aktualnie się znajduje.
Poprzedni artykuł TEST: Sony A7C
Następny artykuł ROG gracza, czyli laptopy do zadań specjalnych

Ostatnie newsy

Akcesoria Belkin do iPhone 15, Apple Watch Series 9 i AirPods Pro
Newsy 22/09/2023
Resident Evil 4 – dodatek Separate Ways już dostępny
Gaming Newsy 22/09/2023
Nextbase z ofertą dla rodziców i nie tylko
Moto Newsy 21/09/2023
TEKKEN 8 – weź udział w zamkniętej becie
Gaming Newsy 20/09/2023

Reklama

//

Stylowy, rzetelny, inteligentny – Magazyn T3. Jesteśmy wiodącym magazynem lifestyle’owym, dostępnym co miesiąc w druku i cały czas dla Was online, skupionym na nowych technologiach.

NASZE SERWISY

DOM, OGRÓD I WNĘTRZA BudujemyDom.pl | WybieramyDom.pl | CoZaIle.pl | Informator Budownictwa | ZielonyOgródek.pl | CzasNaWnetrze.pl | Ekobudowanie.pl

 

MUZYKA I DŹWIĘK Audio.com.pl | MagazynGitarzysta.pl | MagazynPerkusista.pl | EstradaiStudio.pl | LiveSound.pl

 

ELEKTRONIKA I AUTOMATYKA ElektronikaB2B.pl | AutomatykaB2B.pl | Elektronika Praktyczna | Elportal.pl | Świat Radio
FOTOGRAFIA, EDUKACJA I HI-TECH DigitalCameraPolska.pl | Fotopolis.pl | MagazynT3.pl | MlodyTechnik.pl
ZDROWIE I RODZINA KtoCieWyleczy.pl

Magazyn T3Magazyn T3
Zaobserwuj
© 2007-2023
Witaj z powrotem!

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?