Connect with us

Cześć, czego dzisiaj szukasz?

Testy

TEST: Peugeot 308

W środku nie sposób nie dostrzec dobrej jakości użytych materiałów.

Nowa „trzysta ósemka” zatraciła nieco swój lekko zadziorny charakter i pod względem  stylistyki prezentuje się teraz bardziej dostojnie. Krzywizny linii nadwozia zostały nieco stonowane, co nadało autu przyjemnego dla oka eleganckiego wyglądu.

W środku nie sposób nie dostrzec dobrej jakości użytych materiałów, podnoszących komfort i  tak już zadbanego wnętrza pojazdu. Przyczepić można się do niezbyt dużej przestrzeni dla pasażerów siedzących z tyłu – osoby o wyższym wzroście muszą być przygotowane na solidne rozciąganie po wyjściu z samochodu.

Pod maskę testowanej wersji producent wsadził 1,6-litrowy turbodiesel. 4-cylindrowa jednostka napędowa generuje 115 KM i umożliwia temu kompaktowi jazdę z bardzo przyzwoitymi osiągami. Największym atutem zastosowanego tu silnika jest jego świetna wydajność, przekładająca się na niskie zużycie paliwa. W trakcie normalnej jazdy ciężko spalić nią więcej niż 7 l na każde przejechane 100 km, a w trasie wartość ta potrafi spaść nawet do 6 litrów. Brawo.

Po przejechaniu kilkudziesięciu km nie wypada nie pochwalić precyzyjnego układu kierowniczego i naprawdę solidnych hamulców. Zawieszenie dobrze radzi sobie z niezbyt nierówną nawierzchnią i pracuje cicho, jednak po wjechaniu w jakąś większą fałdę co wrażliwsze osoby mogą odczuwać pewien dyskomfort. Pięknie wypada za to kwestia wyposażenia w zwykłej wersji tego modelu – poza LED-owymi światłami, znajdziemy tu m.in. multimedialny system obsługiwany z poziomu 9,7-calowego dotykowego wyświetlacza, posiadający swoją własną pamięć o pojemności blisko 7 GB.

Jedną z najistotniejszych kwestii odstraszających potencjalnego konsumenta jest spora kwota pieniędzy, jaka znika z konta po zakupie 308 Allure. Jasne, standardowa wersja może pochwalić się wieloma świetnymi dodatkami, ale konkurencja nie śpi i w swej ofercie ma podobne jakościowo modele w nieco niższych cenach. W przypadku gdy jednak dysponuje się nieco większą ilością grosza na zakup wydajnego kompaktu, to Peugeot bez dwóch zdań powinien znaleźć się na liście kandydatów do zajęcia miejsca w przydomowym garażu.

Specyfikacja

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 191 KM/H
PRZYSPIESZENIE 0-100 KM/H 10,9 sekundy
SILNIK 1,6-litrowy, turbodiesel
SKRZYNIA BIEGÓW 6-biegowa, manualna
MOC 115 KM
MOMENT OBROTOWY 270 NM
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA PODAWANE PRZEZ PRODUCENTA 3,8 L/100 KM

Gorąca cecha

SILNIK
1,6-litrowy turbodiesel nie zawodzi w kwestii swej dynamiki, ale i tak najbardziej można go docenić przy konieczności płacenia za paliwo. Przy przemyślanej jeździe, jego spalanie oscyluje na realnym poziomie około 6,5 l/100 km. Nieźle.

Suche fakty

WYPOSAŻENIE
Wersja Allure oferuje m.in. LED-owe reflektory, automatyczną klimatyzację dwustrefową oraz system multimedialny z dotykowym ekranem.

DBAŁOŚĆ O DETALE
Oczy cieszą tu m.in. chromowane elementy zastosowane przy wykończeniu listew okiennych i elementów zderzaka oraz dobra jakość materiałów we wnętrzu pojazdu.

W RAZIE ZŁEGO…
Peugeot 308 objęty jest 2-letnią mechaniczną gwarancją. Biorąc pod uwagę jego cenę, okres ten wydaje się nieco za krótki…

Ocena
4

Zdaniem T3

308 jest bardzo udanym kompaktem plasującym się w czołówce tego segmentu. Gdyby kosztował mniej, to mielibyśmy prawdziwego killera.

  • Design
  • Jakość wykonania
  • Funkcjonalność
  • Cena

Od dziewięciu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.

Może cię też zainteresować

Testy

Przepiękny ekran i niezrównana moc - najlepszy tablet na świecie właśnie stał się jeszcze lepszy.

Testy

Lustrzanka dla początkujących, której niewielkie wymiary są zarówno jej największą zaletą, jak i przekleństwem.

Moto

Zasiadamy za kierownicą elektrycznego samochodu o wielu obliczach.

Testy

OnePlus wraca do korzeni – oto średniak, który kusi niską ceną i bogatą specyfikacją.