Nowa „trzysta ósemka” zatraciła nieco swój lekko zadziorny charakter i pod względem stylistyki prezentuje się teraz bardziej dostojnie. Krzywizny linii nadwozia zostały nieco stonowane, co nadało autu przyjemnego dla oka eleganckiego wyglądu.
W środku nie sposób nie dostrzec dobrej jakości użytych materiałów, podnoszących komfort i tak już zadbanego wnętrza pojazdu. Przyczepić można się do niezbyt dużej przestrzeni dla pasażerów siedzących z tyłu – osoby o wyższym wzroście muszą być przygotowane na solidne rozciąganie po wyjściu z samochodu.
Pod maskę testowanej wersji producent wsadził 1,6-litrowy turbodiesel. 4-cylindrowa jednostka napędowa generuje 115 KM i umożliwia temu kompaktowi jazdę z bardzo przyzwoitymi osiągami. Największym atutem zastosowanego tu silnika jest jego świetna wydajność, przekładająca się na niskie zużycie paliwa. W trakcie normalnej jazdy ciężko spalić nią więcej niż 7 l na każde przejechane 100 km, a w trasie wartość ta potrafi spaść nawet do 6 litrów. Brawo.
Po przejechaniu kilkudziesięciu km nie wypada nie pochwalić precyzyjnego układu kierowniczego i naprawdę solidnych hamulców. Zawieszenie dobrze radzi sobie z niezbyt nierówną nawierzchnią i pracuje cicho, jednak po wjechaniu w jakąś większą fałdę co wrażliwsze osoby mogą odczuwać pewien dyskomfort. Pięknie wypada za to kwestia wyposażenia w zwykłej wersji tego modelu – poza LED-owymi światłami, znajdziemy tu m.in. multimedialny system obsługiwany z poziomu 9,7-calowego dotykowego wyświetlacza, posiadający swoją własną pamięć o pojemności blisko 7 GB.
Jedną z najistotniejszych kwestii odstraszających potencjalnego konsumenta jest spora kwota pieniędzy, jaka znika z konta po zakupie 308 Allure. Jasne, standardowa wersja może pochwalić się wieloma świetnymi dodatkami, ale konkurencja nie śpi i w swej ofercie ma podobne jakościowo modele w nieco niższych cenach. W przypadku gdy jednak dysponuje się nieco większą ilością grosza na zakup wydajnego kompaktu, to Peugeot bez dwóch zdań powinien znaleźć się na liście kandydatów do zajęcia miejsca w przydomowym garażu.
Specyfikacja
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 191 KM/H
PRZYSPIESZENIE 0-100 KM/H 10,9 sekundy
SILNIK 1,6-litrowy, turbodiesel
SKRZYNIA BIEGÓW 6-biegowa, manualna
MOC 115 KM
MOMENT OBROTOWY 270 NM
ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA PODAWANE PRZEZ PRODUCENTA 3,8 L/100 KM
Gorąca cecha
SILNIK
1,6-litrowy turbodiesel nie zawodzi w kwestii swej dynamiki, ale i tak najbardziej można go docenić przy konieczności płacenia za paliwo. Przy przemyślanej jeździe, jego spalanie oscyluje na realnym poziomie około 6,5 l/100 km. Nieźle.
Suche fakty
WYPOSAŻENIE
Wersja Allure oferuje m.in. LED-owe reflektory, automatyczną klimatyzację dwustrefową oraz system multimedialny z dotykowym ekranem.
DBAŁOŚĆ O DETALE
Oczy cieszą tu m.in. chromowane elementy zastosowane przy wykończeniu listew okiennych i elementów zderzaka oraz dobra jakość materiałów we wnętrzu pojazdu.
W RAZIE ZŁEGO…
Peugeot 308 objęty jest 2-letnią mechaniczną gwarancją. Biorąc pod uwagę jego cenę, okres ten wydaje się nieco za krótki…
Ocena
Zdaniem T3
308 jest bardzo udanym kompaktem plasującym się w czołówce tego segmentu. Gdyby kosztował mniej, to mielibyśmy prawdziwego killera.
-
Design
-
Jakość wykonania
-
Funkcjonalność
-
Cena