SOCJAL
Do góry


Spotify walczy z użytkownikami blokującymi reklamy

Może skończyć się to zawieszeniem lub usunięciem konta.

Osoby, które korzystają ze Spotify, będą musiały od tej pory słuchać muzyki przy wyłączonym oprogramowaniu blokującym reklamy. Serwis streamingowy zaostrza swoją politykę wobec bezpłatnych użytkowników.

Regulamin Spotify został rozszerzony o dodatkowy punkt, w którym serwis wyraźnie zaznacza, że korzystanie z jego darmowej wersji przy jednoczesnym blokowaniu reklam jest całkowicie zabronione. Od 1 marca używanie jakiegokolwiek typu oprogramowania typu adblock ma skończyć się automatycznym zawieszeniem lub nawet usunięciem konta. Pod ostrzałem mają znaleźć się także osoby, które tworzą i rozpowszechniają nieautoryzowane programy służące do pomijania lub usuwania reklam. Wszystkie informacje na temat zmian w regulaminie zostały zawarte w mailu wysłanym do użytkowników Spotify.

Do tej pory Spotify radziło sobie z tym problemem w znacznie mniej radykalny sposób – jeśli dany użytkownik blokował reklamy i został na tym przyłapany, miał on możliwość usunięcia zabronionego oprogramowania i reaktywację swojego konta już bez niego. Zgodnie z ostatnim raportem problem dotyczy około 2 milionów kont, czyli 1-2% wszystkich osób aktywnych w serwisie streamingowym. Decyzja o zaostrzeniu polityki wobec tej grupy jest prawdopodobnie powiązana z finansowymi sukcesami Spotify w zeszłym kwartale oraz niedawnym zakupem dwóch serwisów z podcastami – Gimlet Media i Anchor.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej w Newsy