Samsung planuje wprowadzić w życie pomysł użycia technologii NFC do sprzedaży biletów na całym świecie. Pierwszym krokiem w tym celu ma być wprowadzenie bezprzewodowych opasko-biletów.
Firma przedstawiła plany wprowadzenia tego wynalazku na pierwszy koncert bezbiletowy w Europie, tak aby fani muzyki mogli zdobyć miejsce na evencie w oparciu o technologię RFID. Taka opaska pełniąca rolę biletu miałaby na celu potencjalne wyeliminowanie kolejek.
Koncert, o którym mowa, odbędzie się 23 czerwca w Knebworth. Na nim gwiazdą ma być nie kto inny, jak Red Hot Chilli Peppers. Wejściówki wydawane zamiast tradycyjnego biletu będą wraz z wielofunkcyjną opaską.
Korzystanie z technologii RFID na bransoletce można skonfigurować również w odniesieniu do preferowanej społecznej platformie medialnej, takiej jak np. Facebook czy Twitter.
Samsung będzie też dzięki temu miał okazję do zaprezentowania przyszłości technologii NFC na specjalnych stoiskach, gdzie melomani będą mogli wypróbować również m.in. najnowszego czterordzeniowego Samsunga Galaxy S3.
Technologia NFC w smartfonach jest wykorzystywana obecnie głównie w postaci Android Beam, a ostatnio także przez Barclaycard, który wprowadził naklejkę PayTag NFC.