W świecie smartfonów, większe z reguły znaczy lepsze. Rozmiar przeciętnego smartfona w ciągu ostatnich kilku lat drastycznie wzrósł. Doszliśmy do takiego punktu, w którym mały, poręczny telefon jest określany mianem „mini”. Jednak wbrew oczekiwaniom, użytkownicy Androida nieszczególnie są zainteresowani mniejszymi smarfonami. Sprzedaż urządzeń Galaxy S4 mini czy HTC One mini jest tak rozczarowująca, że koncerny są zmuszone na nowo przemyśleć swoją strategię.
Według raportu Digitimes, Samsung, HTC oraz ZTE nie odnotowały znaczącego sukcesu smartfonów „mini”. Większe, średniej klasy urządzenia wypierają z rynku mniejsze jednostki. I to nawet w sytuacji, gdy „mini” wydaje się być „na papierze” bardziej atrakcyjne.
Sony ma na względzie obecną sytuację smarfonów „mini”. Dlatego też Xperia Z1 f (mniejsza odmiana Z1) będzie tak samo wydajna jak Z1. Czas pokaże, czy użytkownicy Androida przekonają się do smartfonów „mini” z wysokiej półki.