Zanosi się na to, że szokująco słaba sprzedaż smartfona LG G2 będzie miała dużo większy wpływ na cały rynek mobilny, niż początkowo przypuszczano. W czasie pierwszego kwartału, LG sprzedało zaledwie 2,3 miliona jednostek. Jest to zdecydowanie poniżej oczekiwań. Dla porównania, Galaxy S4 sprzedał się w liczbie 10 milionów w ciągu pierwszego miesiąca.
LG miało w zamiarach sprzedaż 3 milionów urządzeń G2 w ciągu trzeciego kwartału tego roku. Jak widać, celu nie udało się osiągnąć. Dodatkowo pogrążającym faktem dla LG jest to, że firma wydała ogromne środki na cele marketingowe smartfona G2. To dowodzi, że nawet świetne recenzje, wybitna specyfikacja oraz działania marketingowe nie są w stanie pomóc urządzeniu z wysokiej póki w konkurowaniu z Samsungiem i Apple.
Po porażkach HTC oraz LG wiemy już, że agresywne działania marketingowe nie są wystarczające, by rywalizować z duetem Apple-Samsung. Nie ma chyba większego sensu także produkcja urządzeń z wyższej półki. Jedyną nadzieją wydaje się być nastawienie na niskobudżetowe urządzenia, co czyni obecnie Nokia/Microsoft. Takie działania wymagają jednak czasu, zanim zaczną się zwracać, a do tego z kolei trzeba dysponować dużym nakładem pieniężnym.
Wydaje się, że LG i HTC nie mają już gdzie zawrócić. Jaka będzie przyszłość tych dwóch firm?