O tym, że wśród sklepów internetowych prym wiodą wirtualne księgarnie do spółki ze sprzedawcami sprzętu foto i komputerów, wie chyba każdy. Kto jednak byłby w stanie przewidzieć, że najbardziej dopracowanymi e-sklepami w naszych comiesięcznych zestawieniach będą internetowe salony jubilerskie?
Niewielka, aczkolwiek dobrze prezentująca się grupa polskich sklepów internetowych z zegarkami i biżuterią radzi sobie w sieci bardzo dobrze.
Obfitość opinii na ich stronach oraz wysoki poziom wykonania wskazują na to, że polscy internauci bardzo cenią sobie możliwość kupowania biżuterii w zaciszu własnego domu. Takie zakupy są nie tylko wygodniejsze, ale również – co w przypadku biżuterii ma spore znaczenie – mniej krępujące.
I chociaż na listach najlepiej sprzedawanych produktów królują w opisywanych sklepach przedmioty o wartości od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych, to trzeba przyznać, że udanie zachęcają one do wydania znacznie większych pieniędzy.
Co więcej, za efektownym wyglądem i dopracowanymi działami kryją się często te same programy do obsługi sklepów, co u dziesiątek opisywanych wcześniej na naszych łamach serwisów. To dowód na to, że o dobry wizerunek można zadbać, a wszystko zależy jedynie od pomysłowości właściciela sklepu.
Wybór najlepszego sklepu nie pozostawiał wątpliwości. 9 punktów, jakie uzyskał sklep WĘC – Twój Jubiler (http://www.wec.com.pl), to najlepszy wynik w całym zestawieniu. Miła szata graficzna, wzorowe rozmieszczenie najważniejszych informacji na stronie oraz szeroki wachlarz akceptowanych metod płatności to najmocniejsze strony serwisu. Do ideału brakuje jedynie bardziej przejrzystej nawigacji po kategoriach produktów, lecz i tak jest to w pełni zasłużone zwycięstwo.
Jak oceniamy?
Każdy sklep mógł uzyskać łączny wynik 10 punktów za: wygląd i pierwsze wrażenie, funkcjonalność (obecność wyszukiwarki i recenzji internautów, możliwość sortowania produktów), łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszt dostawy, czas dostawy) oraz liczbę akceptowanych sposobów płatności (przelew, płatność przy odbiorze lub kartą).
Za obecność każdego z tych elementów przyznawaliśmy 1 punkt. Na plus zaliczaliśmy również szeroką ofertę towarów i obecność promocji. Najlepszy e-sklep powinien być ponadto intuicyjny w obsłudze i przyjazny dla różnych przeglądarek internetowych.