Przez ostatnie kilka miesięcy staraliśmy się w każdym wydaniu Magazynu INTERNET udowodnić, że nie ma takiej rzeczy, której nie dałoby się zamówić przez sieć. Dlatego w sytuacji, gdy wypadałoby obdarować kwiatami daleką ciocię, znajomych lub kontrahenta, a czasu jest niewiele, podpowiadamy: nie ma nic lepszego niż wirtualne kwiaciarnie!
Skoro prawdziwym hitem wśród wirtualnych sklepów są usługi pakowania świątecznych prezentów, to czemu nie można by pójść na całość i nie wysłać za pośrednictwem strony internetowej pięknego bukietu kwiatów ze stylową dedykacją?
W obecnych czasach, gdy tempo życia przyśpiesza coraz bardziej, a z dalszymi znajomymi czy rodziną kontaktujemy się czy to na łamach prywatnego bloga, czy też w formie krótkich e-maili, tego typu usługa okazała się być strzałem w dziesiątkę.
Solidnych kwiaciarni internetowych jest w Polsce co najmniej kilka. Rzadko zdarza się, aby były to serwisy dopiero debiutujące w internecie. Wbrew pozorom pierwsze e-kwiaciarnie powstały już kilka lat temu i od tego czasu zdobyły duże doświadczenie i spore grono stałych klientów.
Dlatego wysokie miejsca w naszym rankingu i dopracowane mechanizmy dokonywania zakupów, jakie można spotkać w najlepszych serwisach, nie są tutaj wcale dziełem przypadku.
Nieco inaczej wygląda sprawa ze sklepami oferującymi wyposażenie ogrodów i narzędzi ogrodniczych. Nadal mało osób zdaje sobie sprawę z faktu, że większość towarów, szczególnie gdy poszukuje się konkretnych modeli urządzeń lub dodatków, o wiele prościej jest kupić w sieci, zamiast przeczesywać wszystkie tradycyjne sklepy w okolicy.
Trzeba bowiem uczciwie przyznać, że pozostałe sklepy uwzględnione w naszym rankingu nie są może tak efektownie wykonane, jak wspomniane e-kwiaciarnie, ale pod względem ilości asortymentu stanowią wzór do naśladowania.
Ciężko zatem porównać podobne, zdawałoby się, rodzaje sklepów internetowych. Zasłużone wyróżnienie przyznajemy sklepowi E-kosiarki (http://www.e-kosiarki.pl), który łączy bogatą ofertę z przyjaznym interfejsem oraz informacjami dla kupujących. Jednocześnie wskazujemy na kwiaciarnie, które zdobyły po 8 punktów, jako nieformalnych kandydatów do podium.
Jak oceniamy
Każdy sklep mógł uzyskać łączny wynik 10 punktów za: wygląd i pierwsze wrażenie, funkcjonalność (obecność wyszukiwarki i recenzji internautów, możliwość sortowania produktów), łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszt dostawy, czas dostawy) oraz liczbę akceptowanych sposobów płatności (przelew, płatność przy odbiorze lub kartą).
Za obecność każdego z tych elementów przyznawaliśmy 1 punkt. Na plus zaliczaliśmy również szeroką ofertę towarów i obecność promocji. Najlepszy e-sklep powinien być ponadto intuicyjny w obsłudze i przyjazny dla różnych przeglądarek internetowych.