Nie od dziś wiadomo, że właściciele domowych zwierzaków są w stanie wydać na swoich pupili każde pieniądze. Pamiętali o tym na pewno właściciele internetowych sklepów zoologicznych, z których najlepsze funkcjonują w polskim internecie nawet kilka lat.
Chociaż większość osób kojarzy sklepy zoologiczne jako miejsca
aż po sufit wypełnione zabawkami, plastikowymi klatkami, akcesoriami
czy akwariami dla rybek, to właściciele rybek, chomików,
kotów czy psów przychodzą tam po co innego. Dla nich najważniejsza
jest półka z karmami, dodatkami żywieniowymi i różnego rodzaju
szamponami.
I właśnie o tych rzeczach, które kupuje się systematycznie co miesiąc,
a nawet i częściej, stanowiących niekiedy poważną część domowego
budżetu, należy pamiętać, chcąc zrozumieć tajemnicę sukcesu
e-sklepów z branży zoologicznej. Przy częstych zakupach nawet niewielkie
różnice w cenie pomiędzy tradycyjnym sklepem a jego wirtualną
konkurencją zaczynają nabierać znaczenia. A skoro już się polubiło
dany serwis i zamawia kolejną przesyłkę, to czemu nie dorzucić
do niej nowej maskotki dla ukochanego pupila?
Chociaż na pierwszy rzut oka nie wyglądają najlepiej, to polskie
sklepy internetowe z artykułami dla zwierząt okazały się przemyślanymi
serwisami. Na ich stronach nie brakuje informacji na temat kosztów
i terminów realizacji zamówienia oraz podstawowych form płatności.
Należy również docenić fakt, że ich właściciele naprawdę kochają zwierzęta,
czemu dają wyraz zamieszczając w sklepach odnośniki do schronisk
dla zwierząt, jak i ogłoszenia od osób prywatnych.
W tym miesiącu wyróżnienie przyznaliśmy
sklepowi AkwaZoo (http://akwazoo.com.pl), który łączy bogatą ofertę z prostotą
obsługi i przyjaznym wyglądem. Tutaj
właściciel każdego zwierzaka z pewnością
znajdzie coś dla siebie.
Jak oceniamy
Każdy sklep mógł uzyskać łączny wynik 10 punktów za: wygląd i pierwsze wrażenie, funkcjonalność (obecność wyszukiwarki i recenzji internautów, możliwość sortowania produktów), łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszt dostawy, czas dostawy) oraz liczbę akceptowanych sposobów płatności (przelew, płatność przy odbiorze lub kartą).
Za obecność każdego z tych elementów przyznawaliśmy 1 punkt. Na plus zaliczaliśmy również szeroką ofertę towarów i obecność promocji. Najlepszy e-sklep powinien być ponadto intuicyjny w obsłudze i przyjazny dla różnych przeglądarek internetowych.