To był słodko-gorzki dzień dla Microsoftu ? zaprezentowano ich wyniki w czwartym kwartale fiskalnym i po raz pierwszy okazały się one niekorzystne.
Firma poinformowała, że dochód operacyjny wyniósł 192 miliony dolarów nie wliczając podatków i w związku z tym Microsoft utracił 492 miliony dolarów. Taka stratę przypisuje się nieudanej inwestycji w firmę reklamową aQuantive, zakupioną przez Microsoft w 2007 roku. Niestety, to co miało być drogą do sukcesu w reklamie, zostało przyćmione przez takie gwiazdy jak np. Google AdSense. Tak czy inaczej, Microsoft musiał rozliczyć się z nietrafionego zakupu i oto mamy tego skutki.
Po raz pierwszy w swojej historii jako spółki publicznej, Microsoft odnotowuje także stratę na akcję. Ta jest jednak niewielka, wynosi jedynie 0,06 dolara.
Rynkowi eksperci przyznają, że choć ta potencjalna strata Microsoftu nie była niespodzianką, gigant nadal świetnie radzi sobie w obecnych warunkach. Nawet specjaliści z giełdy na Wall Street dawali Microsoftowi znacznie mniejsze szanse.
Przychody w opisywanym kwartale wyniosły 18,06 miliarda dolarów, czyli więcej niż w poprzednim okresie (17,41 mld USD) oraz więcej niż rok temu (17,37 mld USD). Windows i Windows Live ?zarobiły? dla firmy 4,15 miliardów dolarów, a cały Business Division Microsoftu – 6,29 miliardów dolarów.
Dział Online Services dał Microsoftowi do 0,74 miliarda dolarów przychodów, podczas gdy Server & Tools przyniósł ogromny, bo 5,09 miliardowy przychód. Wreszcie, Entertainment & Devices dał przychód rzędu 1,79 miliarda dolarów.
Nie zapominajmy, że obecnie Microsoft stoi przed jedną z najbardziej oczekiwanych premier ostatnich lat ? Windowsem 8. Jak myślicie, jakie wyniki wtedy osiągnie ten gigant?