Pierwszy weekend po premierze iPhone’ów 5C ora 5S był rekordowy dla Apple. Firma mogła pochwalić się rekordową sprzedażą wynoszącą dziewięć milionów sztuk. Analitycy z Localytics postanowili przyjrzeć się jak rozkładają się proporcje sprzedawanych telefonów.
Według danych opracowanych na podstawie informacji od czterech głównych operatorów w USA, iPhone 5S stanowi 1,05% wszystkich aktywnych iPhone’ów w Stanach Zjednoczonych. Natomiast wersja 5C to zaledwie 0,31%. Oznacza to, że póki co użytkownicy w USA stawiają na urządzenie z wyższej półki, którym jest iPhone 5S.
Dane z innych państw prezentują się dość podobnie. iPhone 5S sprzedaje się średnio 3,7x częściej niż wersja 5C. Natomiast w Japonii różnica jest prawie 5-cio krotna.
Ciekawostką jest to, że nakład iPhone’a 5C był wystarczający, natomiast sklepy odnotowały wyższe niż początkowo przypuszczano zapotrzebowanie na iPhone’a 5S.