Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Newsy

Facebook zachęca użytkowników do czytania artykułów przed ich zamieszczeniem

Ma to skłonić nas do dokładnego zapoznawania się z treściami, które wrzucamy na social media.

W sieci każdy może ubrać nawet najbardziej absurdalne tezy w eleganckie słowa i rozpowszechnić je wśród innych bez problemu, w szczególności w mediach społecznościowych. Facebook chce walczyć z bezmyślnym „podawaniem dalej” artykułów – ich najnowszy test zachęca nas do uprzedniego zapoznawania się z udostępnianą treścią.

Nowa funkcja będzie działała na prostej zasadzie. Jeśli aplikacja Facebooka wykryje, że użytkownik nie kliknął w dany artykuł i go nie przeczytał, a jedynie wcisnął opcję „udostępnij”, przed zamieszczeniem treści pojawi się dodatkowe okno. Ostrzega ono przed podawaniem dalej zawartości bez jej uprzedniego otwarcia i przypomina, że bez zapoznania się z treścią na pewno umkną nam kluczowe fakty przedstawione w artykule. Użytkownik otrzyma następnie możliwość przejścia do treści artykułu lub zignorowania powiadomienia i normalnego udostępnienia zawartości.

W zamyśle Facebooka, testowana właśnie funkcja ma zachęcić osoby korzystające z portalu do zastanowienia się, zanim przekażą artykuł o potencjalnie kontrowersyjnej lub zapalnej treści. Brzmi jak coś prostego do obejścia, ale podobno przynosi skutki. Niemal identyczny zabieg wprowadził w zeszłym roku Twitter, który zauważył, że przypomnienie skłania ludzi do zatrzymania się na chwilę i logicznego pomyślenia o tym, czy na pewno chcą udostępnić daną treść na swoim koncie.

Facebook rozpoczął już testy nowej funkcji. Na początek trafi ona do niewielkiej grupy 6% użytkowników Androida na całym świecie, aby potem pojawić się na wszystkich platformach i u wszystkich osób posiadających konto w serwisie społecznościowym.

Autor

Dobry duch i woda na młyn naszej redakcji. Pilnuje terminów, buduje treści i tworzy layout magazynu. Czasami też znajduje czas na filiżankę kawy, bez której nie wyobraża sobie życia.

Może cię też zainteresować

Newsy

Ma to chronić młodszych użytkowników przed nieodpowiednią zawartością.

Newsy

Nieoczekiwany efekt zmiany wyglądu strony.

Newsy

Kiedy znikające po 7 dniach wiadomości to wciąż za mało...