Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Moto

BMW i Valeo razem opracują nową generację rozwiązań w zakresie zautomatyzowanego parkowania

Nowa kooperacja wieloletnich partnerów.

BMW Group i Valeo intensyfikują swoje wieloletnie partnerstwo poprzez nową kooperację. Po ogłoszeniu szerokiej współpracy nad kontrolerami domeny ADAS, czujnikami i oprogramowaniem do parkowania i manewrowania dla nadchodzącej generacji platform BMW „Nowej Klasy”, BMW Group i Valeo ogłosiły teraz współpracę również nad rozwojem w pełni zautomatyzowanych technologii parkowania do poziomu 4.

W styczniu obie firmy podpisały umowę o strategicznej współpracy skupiającej się na wspólnym rozwoju funkcji parkowania nowej generacji. System wspomagający kierowcę zapewni klientom wygodne i przyjazne dla użytkownika parkowanie na prywatnych posesjach i publicznych parkingach. Funkcje, które w całości będą opierać się na technologiach i czujnikach zintegrowanych z pojazdem, sięgają od wspomagania w manewrowaniu po zautomatyzowane parkowanie na poziomie 4. Wspólnie opracowywane są również usługi oparte na infrastrukturze, które mają zapewnić klientom w pełni zautomatyzowane parkowanie i ładowanie na odpowiednio wyposażonych parkingach publicznych i wielopoziomowych.

Funkcje oprogramowania bazują na obecnym pakiecie oprogramowania do automatycznego parkowania, który został wprowadzony wraz z BMW iX w 2021 roku. W kolejnej generacji oprogramowanie zostanie rozszerzone, aby umożliwić wykonywanie na potężnej platformie obliczeniowej wspólnie opracowanych algorytmów.

Usługa parkowania bez kierowcy Automated Valet Parking (AVP) oferuje kierowcom i pasażerom w pełni zautomatyzowane parkowanie. Kierowca opuszcza samochód w strefie wysiadania. Pojazd przejmuje wtedy samodzielnie takie zadania, jak wyszukiwanie miejsca parkingowego oraz niezbędne manewry parkowania i wyparkowywania. Pojazd może również autonomicznie przejechać z powrotem do strefy wsiadania, gdzie kierowca ponownie przejmie prowadzenie. W celu optymalnego wykorzystania czasu parkowania można zapewnić dodatkowe usługi, takie jak w pełni zautomatyzowane ładowanie czy mycie samochodu. Takie funkcje oferują klientom realne korzyści w zakresie wygody i bezpieczeństwa.

Zgodnie z projektem przyszłej normy ISO automatyczne rozwiązania parkowania typu Valet Parking będą podzielone na dwie kategorie: systemy typu 1 i typu 2. W systemach typu 1 wymagane technologie (w tym wszystkie czujniki, jednostki obliczeniowe i algorytmy) działają w samochodzie. W systemach typu 2 wymagane systemy (w tym czujniki i system zarządzania AVP) są zintegrowane w odpowiedniej infrastrukturze, na przykład na parkingach, a pojazd jest sterowany przez tę infrastrukturę.

Partnerstwo obsługuje oba systemy AVP – typu 1 i typu 2.

Autor

Dobry duch i woda na młyn naszej redakcji. Pilnuje terminów, buduje treści i tworzy layout magazynu. Czasami też znajduje czas na filiżankę kawy, bez której nie wyobraża sobie życia.

Może cię też zainteresować

Moto

Jazda samochodem, zwłaszcza na dłuższych trasach, może być nużąca. Jednak gdy usiądziesz za kierownicą Lexusa, poczujesz się jak w swojej własnej strefie relaksu połączonej z prywatną salą koncertową. Dzięki...

Moto

BMW Group i AirConsole wprowadzają unikalną możliwość gier komputerowych w samochodzie

Moto

Cierpliwość została nagrodzona