Microsoft wyszuka twarze w serwisach społecznościowych, Apple patentuje przerwy reklamowe, Ceneo wie czego pragną kobiety, a blogerzy wystawiają się na Allegro. Ciężki tydzień.
Apple opatentowało wyjątkowo „odkrywczy” sposób wyświetlania reklam w czasie filmów. Są one umieszczone w przerwach między kolejnymi częściami filmów. Wygląda jak opis filmów nadawanych przez Polsat? I tak właśnie działa.
Jedyna różnica jest taka, że reklam nie będzie można przewinąć, a dostęp do kolejnych części zostanie odblokowany dopiero po ich obejrzeniu.
Dlaczego więc nie wrócić z iTunes do telewizji?
Społecznościowe rozpoznawanie twarzy
Znajomi „zapomnieli” cię poinformować o tym, że umieścili twoje zdjęcia z imprezy na Facebooku? Microsoft chce w tym pomóc tworząc wyszukiwarkę twarzy OneAlbum.
Podobnie jak biblioteki w Windowsie 7 grupują w jednym miejscu pliki tego samego przeznaczenia, tak OneAlbum zgromadzi nasze fotografie z popularnych serwisów społecznościowych w jednym miejscu. Ponadto zrobi to samodzielnie, bazując na naszej sieci kontaktów.
Wyszukamy również zdjęcia przyjaciół. Ciekawe, czy będzie można ustawić filtr wyszukujący zdjęcia męża z Krystyną z trzeciego piętra? I co z użytkownikami, którzy nie chcą, aby wyszukiwarka Microsoftu miała dostęp do ich zdjęć? Mamy proste rozwiązanie: skoro są tajne, to nie publikujcie ich w Internecie.
Źródło: http://research.microsoft.com/en-us/news/features/030310-behalf.aspx
Kup sobie blogera
Regulamin Allegro pozwala na handel ludźmi, więc czwórka znanych bloggerów postanowiła wystawić się na aukcji.
Mimo żartobliwego na pierwszy rzut oka wyglądu, jest ona całkowicie poważna. Aukcja ma charakter charytatywny, a jej celem jest pomoc walczącej z nowotworem Paulinie Pruskiej (http://paulapruska.blogspot.com/).
A po co komu przeceniony na 699 złotych zestaw Eirena, Mediafun, Gadzinowski & Hatalska? Zwycięzca, którego pieniądze zostaną w całości przekazane Paulinie, będą mogli wziąć udział w warsztatach przeprowadzonych przez wylicytowanych niewolników, przepraszam: bloggerów.
Swoją drogą specjaliści od reklamy i mediów powinni postarać się o lepszą kreację. Ta przypomina ulotkę z Reala ;).
Źródło: http://allegro.pl/show_item.php?item=945345830
Zakupy na obcasach
Porównywarka Ceneo.pl zbadała upodobania kobiet w zakresie wirtualnych zakupów.
Klientka sklepów internetowych ma 23-30 lat, męża i wyższe wykształcenie. Mieszka w mieście powyżej 500 tys. mieszkańców,
Kilka razy w tygodniu(!) ogląda odzież i sprzęt AGD w internetowych sklepach, ale kupuje tylko kilka razy w roku (statystyki nie mówią nic o kupnie blogerów). Dla typowej kobiety ważna jest cena i opis produktu. Opinie nie mają dla niej aż takiego znaczenia, chociaż sama chętnie skomentuje kupione lekarstwa i kosmetyki.
Kobietom, zarówno kupującym w Internecie jak i wybierającym tradycyjne sklepy, życzymy wszystkiego najlepszego. Panom podpowiadamy, że najwięcej pań marzy o biżuterii. Drugie miejsce zajmuje samochód.
Źródło: http://www.ceneo.pl/info/Zakupy_na_obcasach.pdf
Cytat tygodnia
„Ważny wybór:przeglądarka. Wybierz przeglądarkę/przeglądarki” – takim komunikatem zostali powitani użytkownicy Internet Explorera po ostatnie aktualizacji Windowsa. 3/4 z nich nie wie, że to nakaz Komisji Europejskiej, a nie pomysł Microsoftu.
Źródło: http://www.browserchoice.eu/BrowserChoice/browserchoice_pl.htm