Apple rozluźnia rygorystyczne zasady korzystania z iAd w nadziei, że uda im się nawiązać równorzędną walkę z produktem Google AdMob. Chodzi tutaj o rynek reklam mobilnych. W chwili obecnej Apple posiada 20% udziału w rynku reklam mobilnych w USA.
W pierwszej kolejności Apple chce nadal obniżać koszty wejścia do iAd. Do tej pory Apple żądało opłaty 10$ za tysiąc wyświetleń reklamy oraz 2$ za każde kliknięcie. W między czasie, Apple prowadzi programy szkoleniowe w celu przekonania reklamodawców do swojego produktu. Wydaje się, że przynosi to pewne korzyści. Unilever, jedna z pierwszych firm korzystających z iAd twierdzi, iż kampanie reklamowe przynoszą pozytywne rezultaty.
W rzeczywistości, reklamy Unilever są oglądane średnio przez 68 sekund, co firma określa jako ?niesamowite?. Generalnie rzecz ujmując, reklamy w iAd są bardziej interaktywne niż tradycyjne reklamy w postaci bannerów. Warto podkreślić, że w grudniu zeszłego roku Apple uruchomiło kreator reklam iAd. Dzięki niemu tworzenie reklam jest dużo prostsze i nie trzeba posiadać umiejętności tworzenia we Flashu.