Apple straciło zaszczytny tytuł najbardziej wartościowej firmy na świecie na rzecz Alphabetu, czyli firmy matki dla Google i wszystkich projektów, które były do niedawna realizowane pod tą marką.
W poniedziałek Alphabet opublikował swoje wyniki finansowe za ostatni kwartał. Są one podzielone na niesamowicie lukratywne działania reklamowe i wyszukiwarkowe (w których skład wchodzi oczywiście Google) oraz „inne”, w których zawierają się bardziej ryzykowne projekty firmy takie jak chociażby Google Fiber, X lab czy Venture and Capital.
Kiedy Google podjęło w zeszłym roku ryzykowną decyzje stworzenia sobie firmy matki, nikt nie mógł się spodziewać, iż posunięcie to przyniesie wyszukiwarkowemu gigantowi aż takie profity. W porównaniu do tego samego kwartału w zeszłym roku Alphabet zaliczył 18-procentowy wzrost przychodów, a akcje firmy poszybowały w górę. Dzięki temu Alphabet (wart dzisiaj 560 mld USD) jest w tej chwili bardziej wartościową firmą niż Apple (540 mld USD). Najciekawsze w tym wszystkim jest jednak to, iż najdroższa firma jest jednocześnie jedną z najmniej rozpoznawalnych marek na świecie.