Google udostępnia w serwisie YouTube katalog ok. 3 tys. filmów do wypożyczenia. Firma chce w ten sposób konkurować z takimi platformami jak Netfix, Hulu, Amazon czy Apple.
Wypożyczalnia dostępna jest pod adresem youtube.com/movies. Obok darmowych produkcji, które dostępne były w serwisie od 2009 roku, pojawiły się filmy, które można wypożyczyć. Są to zarówno klasyki jak „Człowiek z blizną” czy „Taksówkarz”, jak i nowości- „Jak zostać królem” czy „Poznaj naszą rodzinkę”. W serwisie pojawić mają się również dodatki znane z wydań DVD takie jak kulisy powstawania filmu czy wywiady z autorami oraz treści produkowane przez fanów i użytkowników YouTube.
Za wybrane filmy należy zapłacić ok. 3-4 dolarów. Użytkownik może w ciągu 30 dni od wypożyczenia rozpocząć oglądanie, a film będzie dostępny przez 24 godziny od tego momentu i będzie można zobaczyć go wielokrotnie.
W YouTube znaleźć możesz coraz więcej treści, które kochasz (…) Spędzasz pięć godzin dziennie oglądając telewizję i zaledwie 15 minut dziennie w YouTube. A ponieważ linia pomiędzy online a offline zanika, jesteśmy przekonani, że to się zmieni – przekonuje na blogu Salar Kamangar, szef YouTube.
Wprowadzanie wypożyczalni wideo jest kolejnym krokiem na drodze do profesjonalizacji treści dostępnych w YouTube. Serwis w dużej mierze wypełniają amatorskie, zabawne, a często głupie filmiki. Google chce to zmienić wprowadzając kolejne rozwiązania znane z telewizji czy innych cyfrowych platformy dystrybucji wideo takich jak Netfix czy Hulu.
Wypożyczalnia dostępna jest obecnie jedynie dla mieszkańców USA.